Foto: Schibsted

Fredrik Schjold vender tilbake til Schibsted - blir produktdirektør

Blir produktdirektør for brukermarked i Schibsted News Media og får med det ansvar for Schibsteds felles plattform for brukerbetaling, skriver de i en pressemelding.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Fredrik Schjold vender tilbake til Schibsted og vender tilbake for å fylle rollen som produktdirektør for brukermarked i Schibsted News Media, skriver de i en pressemelding. 

De siste årene har han vært daglig leder i Netlife designs, og før det jobbet han 12 år i Finn.no og Schibsted-systemet. 

– Å kunne ta betalt for kvalitetsjournalistikk er ikke bare viktig for Schibsted, men for samfunnet. Jeg gleder med til å jobbe dedikert med å bygge opp og innføre en felles plattform for brukerbetaling i hele Schibsted sammen med mange flinke folk, sier Schjold i meldingen. 

Han får blant annet ansvar for Schibsteds felles plattform for brukerbetaling og går inn i både produktledergruppen og ledergruppen for brukermarkedet i Schibsted News Media, skriver de i meldingen. 

- Fredrik Schjold har svært tung produkterfaring, ikke minst fra 12 år i Finn, hvor han blant annet var produktdirektør for den største markedsplassen, FINN Jobb. Sist har han vært daglig leder for Netlife Design. Han vil nå spille en avgjørende rolle for hvordan vi utvikler kundereisen for brukerbetaling i våre nyhetsmedier, sier Laila Dahlen, Chief Product Officer i Schibsted News Media. 

Schibsted skriver i pressemeldingen at de er i ferd med å ta i bruk en felles plattform for brukerbetaling i alle sine nyhetsmedier, kalt User Revenue Suite. Den skal dekke hele brukerreisen - fra en leser besøker et nyhetssted første gang til vedkommende tegner et abonnement.

– Arbeidet med vår felles abonnementsplattform er noe av det strategisk viktigste vi gjør for tiden, og jeg ser fram til å få Fredrik på plass til å lede dette arbeidet, sier Tor Jacobsen, direktør for brukermarkedet i Schibsted News Media i meldingen. 

Powered by Labrador CMS