Geir Jangås blir kollega med Kjersti Jamne - sammen skal de løfte Telia Norge videre i digitale kanaler.
Geir Jangås blir kollega med Kjersti Jamne - sammen skal de løfte Telia Norge videre i digitale kanaler.

FOLK

Geir Jangås fra Schibsted til Telia - blir mobilselskapets sjef for digitale kanaler

- Ser fram til å videreutvikle satsingen, sier han. - Vil hjelpe oss til å skape enda bedre opplevelser for kundene, sier Kjersti Jamne.

Geir Jangås er ansatt som ny sjef for digitale kanaler i Telia Norge, melder selskapet torsdag morgen.

Jangås kommer fra stillingen som annonsedirektør i Schibsted i Spania, og har verdifull erfaring fra både Norge og utlandet.

Han vil bli en del av ledergruppen til Kjersti Jamne, direktør for privatmarked i Telia Norge. Hun er glad for å ha sin nye kollega på plass: 

– Jeg er veldig glad for at Geir har takket ja til å ta ansvaret for alle digitale kanaler i Telia Norge, sier Jamne. 

– Han skal lede et team som har tatt Telia til digitaltoppen i Norge, og jeg gleder meg til å jobbe tett med Geir for å ytterligere forsterke denne satsingen hos oss. Han bringer bred og verdifull kompetanse inn i Telia Norge som vil hjelpe oss til å skape enda bedre opplevelser for kundene våre fremover.

Jangås kommer fra stillingen som Director of Advertising i Schibsted i Spania, hvor han har hatt resultatansvar for annonsering, drift og salg på tvers av alle Schibsteds forretningsenheter i Spania.

Han har hatt flere ulike lederjobber i Schibsted de siste årene, og tidligere har han blant annet vært COO i Schibsted Norge Salg og produktdirektør i Finn.no.

- Han har en Master of Marketing fra BI, er veldig teknologiinteressert og har engasjert seg tydelig i den offentlige debatten rundt teknologi, robotisering og digitalisering generelt, heter det i meldingen. 

Jangås selv kommenterer jobbskiftet slik: 

– Jeg gleder meg veldig til å begynne i Telia Norge. Jeg opplever at selskapet og de ulike merkevarene har en tydelig teknologi- og digitaliseringssatsing basert på kundenes forventninger, og ser frem til å jobbe sammen med menneskene bak merkevarene og deres kunder for å videreutvikle satsingen i et stadig mer endret konkurransebilde.

Til toppen