Gunnar Stensaker i Try Opt og Martin Bentzen i GroupM
Gunnar Stensaker i Try Opt og Martin Bentzen i GroupM (Foto: Try)

GroupM kjøper seg inn i medie­byrået TRY Opt

Det strategiske partnerskapet mellom WPPs GroupM og TRY Opt utvides med en minoritetsinvestering.

Selskapene gjorde nyheten kjent mandag morgen.

Administrerende direktør Kjetil Try i TRY sier i en melding at med WPP og GroupM på eiersiden er de sikre på at de får tilgang til den beste ekspertisen og et internasjonalt nettverk som er viktig for å lykkes med satsningen.

- Eierskap er også en viktig del for nøkkelpersoner og strategiske partnere. En mindre eierandel vil utvilsomt sikre engasjement av energi, kompetanse og fullt fokus fra begge parter, samtidig som vi har full eierkontroll over selskapet, sier Try.

Martin Bentzen, konsernsjef i GroupM Norway, sier i meldingen at satsningen med TRY Opt er et nytt og spennende skritt for selskapet:

- Med TRY Opt får GroupM et nytt og differensiert tilbud i markedet som er fremtidsrettet og som passer vår langsiktige strategi. Å kunne bidra som eier gjør denne satsningen enda mer spennende for oss lokalt, og tydeliggjør vår forpliktelse som en viktig strategisk partner for TRY Opt.

Gunnar Stensaker, daglig leder i TRY Opt, sier følgende i meldinga:

- Vi beholder den gode TRY Opt-kulturen som vi har bygget opp siden starten gjennom vår sterke digitale og kreative forankring, og kombinerer dette med det globale nettverket og ferdighetene fra GroupM."

TRY Opt AS startet opp i 2015 i samarbeid med Venture Factory. I 2018 styrket TRY sin eierskapsposisjon gjennom oppkjøpet av Venture Factorys 44% eierskapsandel, hvorav en minoritetsandel av disse nå er kjøpt av WPP.

WPP har hatt et strategisk partnerskap med TRY siden 2016, der TRY leverer tjenester til WPPs byråselskaper Grey Group, VMLY&R og Ogilvy i Norge, samt samarbeider med dem internasjonalt.

Til toppen