Jon Kristiansen, adm.dir. i Gudbrandsdølen Dagningen
Jon Kristiansen, adm.dir. i Gudbrandsdølen Dagningen (Foto: Karin Doseth)

Gudbrandsdølen Dagningen satser på hyttefolk med Google-penger: Nå lanserer de sin splitter nye nettavis

Den nye hytteavisen retter seg hovedsaklig mot eierne og brukerne av 25.000 hytter i Lillehammer, Sjusjøen og Gudbrandsdalen

Gudbrandsdølen Dagningen (GD) lanserer 9.mars Norges første digitale dagsavis, gdhytte.no, for hyttefolket.

Ansvarlig redaktør Kristian Skullerud i Gudbrandsdølen Dagningen Bilde: GD

GD fikk i fjor tildelt tre millioner kroner i støtte fra Google for å utvikle nye abonnementsprodukter basert på interesser og livsfaser - i motsetning til den tradisjonelt geografiske tenkningen i lokale- og regionaviser, skriver de i en pressemelding.

- GD Hytte er et resultat av disse midlene. Vi er stolte over å kunne lansere en egen dagsavis for hyttefolket, den første i sitt slag i Norge. Allerede fra første dag har vi 3.100 abonnenter takket være en avtale med Eidsiva Bredbånd som har kjøpt abonnement til alle sine fritidskunder fram til mai 2019, sier administrerende direktør Jon Kristiansen i GD.

- Vi har stor tro på at dette er et produkt som både vil være nyttig og interessant for alle som tilbringer store deler av sin fritid som deltidsboere i kanskje landets mest populære hytteregion, sier ansvarlig redaktør Kristian Skullerud i GD.

Han lover daglige relevante nyheter fra alle de kjente hytteområdene i Lillehammer og Gudbrandsdalen kombinert med lokalt temastoff om mat, turer, vær, føre, hytteliv og kommunal informasjon, skriver de i meldinga.

Den nye hytteavisa vil også ha et omfattende fordelsprogram og tjenestetorg for kjøp av lokale tjenester.

Til toppen