Egmont og Det Nye tok gull i «mediekampanje» for lanseringen av Telenor Yng. Med på laget var også Starcom og naturlig nok annonsøren Telenor.

Mediekonferansen:

Gull til Maxus, Futatsu, VGTV og Egmont. Annonsørpris til Telenor og hederpris til Pål Børresen. Se bilder og alt fra Mediaforums prisfest!

Det ble de små byråenes, mediehusenes og ikke minst Telenors store kveld i Strømstad. Dessuten fikk bransjenestor Pål Børresen heder.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det ble fin spredning under årets prisfest på  Mediekonferansen i Strømstad. Vel å merke var det ingen av de store byråene som stakk av med gull i egen regi, men flere av dem var involvert i noen av gullarbeidene.  

Maxus og Futatsu fikk et gull hver i strategi og kreativitet, mens VGTV vant mediekanal og Egmont tok gull for beste mediekampanje. Begge de sistnevnte var i samarbeid med Starcom, som også tok flere sølv og diplomer.

Telenor vant den nye annonsørprisen, for å være den som utfordrer mediene og byråene til å levere bedre - og ikke alltid være den enkleste kunden.

Og sist, men ikke minst: Den kanskje aller gjeveste utmerkelsen - hedersprisen - gikk til Schibsted-nestor Pål Børresen. Han gikk tidligere i år gikk til GroupM som datasjef.

  • Se oversikt over alle priser, byråer og premierte arbeider nedover i saken!

Hederprisen fra Mediaforum til Pål Børresen - gratulerer! Her fra prisutdelingen:

Posted by Medier24 on 20. oktober 2017

 

Gratulerer til Pål Børresen med Mediaforums hederspris i kveld! Vi snakker med vinneren:

Posted by Medier24 on 20. oktober 2017

 

Se vårt bildegalleri fra hele konferansen - inkludert alle som fikk diplomer, medaljer og priser: 

Mediekonferansen 2017 (Foto: Gard L. Michalsen, Medier24.no)

Posted by Medier24 on 21. oktober 2017

 

 

Her er hele oversikten for årets mediepriser:

Mediestrategi        
  Byrå Andre involverte Annonsør Navn på case
Gull Maxus Metro Branding Glava "Glava AS"
Sølv Starcom New Work, TRY Telenor "Telenor bredbånd med Alltid på nett garanti"
Bronsje MediaCom Apeland Sunniva "Tine isTe - En forfriskende snuoperasjon"
Diplom Starcom POL Telenor "Telenor Yng - en lansering på målgruppens premisser"
         
Mediekreativitet      
  Byrå Andre involverte Annonsør Navn på case
Gull Futatsu Industries   Discovery "25 grunner til at Norge slår Tyskland"
Sølv Starcom New Work, VGTV, United Screens, MSL&Event.no Burger King "Burger King of Content - på målgruppens premisser"
Bronsje Carat Liquid Barcodes, Anit, Isobar Coca-Cola "Coca-Cola Zero sugar på sjekker`n- It`s A match"
Diplom RED Media Consulting Saatchi & Saatchi Norsk Tipping "Telefon til Hamar"
Diplom OMD Saatchi & Saatchi Orkla C&S "Årets ondeste kampanje fra Smash"
Diplom MediaCom MBA Produksjonsteam Tine "Gratulerer med dagen"
         
Mediekanal        
  Byrå Andre involverte Annonsør Navn på case
Gull VGTV Starcom, VG Burger King "King Savers"
Sølv Egmont Publishing COOP, Egmont Kids og B2B Goman "Brød til folket"
Bronsje JCDecaux Norge DDB Oslo SOS-Barnebyer "Hjem til Jul"
Diplom Posten Norge OMD, Freia Color Line "Kan et smil gi lys i horisonten"
         
Mediekampanje      
  Medie Andre involverte Annonsør Navn på case
Gull Egmont Starcom, Det Nye Telenor "Telenor Yng - En lansering på målgruppens premisser"
Sølv Brand Studio Try og IUM Statoil "Når gode råd er unge"
Bronsje VG/FINN Vizeum, SMFB, NVFT, Isobar, VG Partnerstudio, VGTV Freia "Bygg ditt eget sjokoladehus"
Diplom Aller Media Futatsu, Adform Help forsikring "The Lawyer"
Diplom MTG TV   LAVO "Hvordan lansere ny video-app mot millennials"

 

Powered by Labrador CMS