Fra prisutdelingen under Mediaforums Mediekonferansen i Strømstad 26. oktober 2018.

Mediaforum prisutdeling:

Gull til RED Media, OMD, DNX, VG Partner­studio og Orkla. Og heders­prisen gikk til Paal Fure

Se bilder og alt fra Mediaforums prisfest!

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Fredag kveld var den kommersielle delen av mediebransjen samlet til fest og moro etter dager på Mediekonferansen. 

Og det var knyttet ekstra spenning til denne kvelden - da prisene for det beste arbeidet skulle deles ut. I alt deler Mediaforum ut seks hovedpriser, som i år gikk til flere store aktører i bransjen.

Dette i tillegg til en rekke sølv, bronsje og diplomer.

For de som ikke kjenner til denne delen av bransjen, så er Mediaforum en bransjeorganisasjon som arbeider for å vise reklamens og annonsemedienes rolle i verdiskaping, samt bygge arenaer for nettverksbygging og faglig utvikling med fokus på markedsføring og kommunikasjon.

Juryen har bestått av: juryleder Tonje Gjerstad, TG Rådgivning, styreleder Pål Listuen, Pollstat, Aina Lemoen Lunde, DNB, Dorota Grabowska, Egmont og Pål Børresen, GroupM (fjorårets Hedersprisvinner)

Direktesending med Paal Fure og juryleder Tonje Gjerstad:

Her er hovedprisene:

Mediestrategi             

RED Media, Kolonial.no Grill 2018 - Hvordan hjelpe nordmenn å planlegge

                       

Mediekreativitet

OMD, Orkla Confectionary & Snacks, Lansering av Smash! AppAppApp

                       

Mediekanal

DNX, Dagens Næringsliv, SAS - De klassiske loungerne

                       

Mediekampanje

VG Partnerstudio, EA Sports - FIFA18

                       

Annonsørprisen 2018

ORKLA 

Mediaforums Hederspris ble opprettet i 1984 - for å hedre en, eller flere personer, som har gjort en spesiell innsats for mediefaget.

En samlet jury står bak denne begrunnelsen Årets hedersprisvinner har markert seg som en av de mest markante i norsk kommunikasjons- og mediebransje. Med sitt ustoppelige engasjement - har vedkommende bidratt innenfor alle de tre områdene som ligger til grunn - for å bli tildelt denne spesielle hedersprisen. I det ligger det at vedkommende har:

1. Bidratt til å høyne mediefagets anseelse.
2. Drevet seriøs forskning og/eller god kommunikasjon av mediedata.
3. og, på annen måte bidratt til å høyne nivået for faget.

Vinneren beskrives av kollegaer som en person som fremstår med særdeles høy faglig kompetanse, og som over tid har bidratt med gode og tydelige refleksjoner. Som klarer å kombinere innsikt, kreativitet og forretningsforståelse – på en slik måte at det skaper resulter for kundene - så vel som for egen bedrift Det nevnes også «innovativ, digital og resultatorientert». Årets Hedersprisvinner er en frontfigur i bransjen.

Vedkommende har særdeles stor faglig tyngde, og er en svært ettertraktet foredragsholder og forfatter av faglige artikler. En særs produktiv fagperson På scenen er vedkommende tydelig, ærlig, direkte og morsom. Bygger sine foredrag på analyse og tydelige meninger om innsikt. Foredragene speiler også lang erfaring, tydelige refleksjoner - kombinert med en god dose fremsynthet, og med ordet i sin makt.

En bauta i vår bransje Alt dette bidrar til å løfte bransjens kompetanse, synlighet og anseelse, og derigjennom plassere mediebyråene tydeligere på kartet. En tankesmed som har påvirket og utfordret det tradisjonelle både gjennom væremåte og arbeidsmetodikk. Og samtidig kjent for å dele sin kunnskap. Vedkommende har vært med på å endre rammebetingelsene på hvordan et moderne mediebyrå jobber / og er således med på å dra mediefaget inn i fremtiden / - på en måte som gjør det mer matnyttig for annonsørene.

Han (for det er en han) har også etablert et alumni-nettverk. Det samler mange gamle ansatte / og viser bredden i den kompetansen dette nettverket står for. / Et godt bevis på den rausheten han står for / og evnen til å se alle – oss gamle – som nye:

Årets Hederspris tildeles PAAL FURE
      

                       

Hedersprisen 2018

Paal Fure   

                       

Norges Beste Medieselger 2018

Ellen Cabrinetti Meum

Her er alle priser i gull, sølv, bronse og diplom

Mediestrategi        
  Byrå Andre involverte Annonsør Navn på case
Gull RED Media   Kolonial.no Grill 2018 - Hvordan hjelpe nordmenn å planlegge
Sølv Vizeum POL DNB DNB Bedrift "Ringvirkninger"
Bronse MediaCom We Are Live Diplom-Is Diplom-Is - WANTED "Kuppet"
Diplom PHD Media Inkognito og We Are Live Obs Obs Haugenstua - Nyetablering i en ugjennomtrengelig dagligvarejungel
         
         
Mediekreativitet      
  Byrå Andre involverte Annonsør Navn på case
Gull OMD Per Høj  Orkla Confectionary & Snacks Lansering av Smash! AppAppApp
Sølv RED Tactic   Löplabbet Løpeglede med Löplabbet på Strava
Bronse Starcom NewWork Burger King Lei av flymat?
Diplom Futatsu Industries Aller Media Discovery Networks Norway Roast Your Rival - Eliteserien 2018
Diplom RED Media   Kolonial.no Grill 2018 - Hvordan hjelpe nordmenn å planlegge
Diplom Vizeum TRY DNB DNB Spare "Ingenting"
         
         
Mediekanal        
  Medie Andre involverte Annonsør Navn på case
Gull DNX, Dagens Næringsliv   SAS De klassiske loungerne
Sølv Google Youtube  McCann OMD, Facebook og Resonante.no   Orkla - Klar  Træna lanserer Klar- Hvordan et vaskemiddel ble en Youtube hit! 
Diplom Hegnar Brand Studio, Kapital     Grønt Punkt Norge Grønt Punkt  
Bronse Egmont Publishing AS   Det Nye, Bayer og PHD Bayer - Canesten "Felicia der nede" 
         
         
Mediekampanje      
  Medie Andre involverte Annonsør Navn på case
Gull VG Partnerstudio Zenith Media EA Sports FIFA18
Sølv VG Partnerstudio og Schibsted National Digital IUM og Ernö Thon Hotels Hele Norge tester Thon Hotels
Bronse Egmont Publishing Orkla Home&Personal, OMD og Opinion Dr. Greve Intim "Under Skjørtekanten"
Diplom DNX, Dagens Næringsliv   SAS De klassiske loungerne
Powered by Labrador CMS