F.v. Carl Kleiberg og Christoffer Nergård skal lede Firi sitt markeds - og kommunikasjonsarbeid.

Skal sette Firi på kartet

– En kommunikasjonsutfordring det var umulig å si nei til.

Publisert

Kryptoselskapet Firi har ansatt Carl Kleiberg som Head of Communications og Christoffer Nergård som Marketing & Brand Manager.

– Dette er en kommunikasjonsutfordring det var umulig å si nei til. Firi har gjort det enklere og tryggere å investere i kryptovaluta enn noen gang, og vi har kun sett konturene av hvor blokkjede-teknologien vil ta oss. Som Nordens største kryptoaktør er Firi i en unik posisjon til å lede utviklingen av fremtidens finansielle tjenester og muligheter, sier Kleiberg i en pressemelding.

Han kommer fra rollen som leder for merkevare og kommunikasjon i BDO. Han har bakgrunn fra Wallenius Wilhelmsen, Geelmuyden Kiese og som konsulent i eget selskap.

Begge får nøkkelroller

Nergård kommer fra mediebyrået PHD, der han har vært i over seks år. De siste to årene har han kombinert rollen som Global Director ved PHDs hovedkvarter i London, med en lokal rolle som kundeansvarlig ved det norske kontoret.

– Det er inspirerende å være en del av et så innovativt selskap. Målet nå blir å sette Firi på kartet i våre naboland, i første omgang med lansering i Danmark til sommeren. Forhåpentligvis kan vi bidra ved å dele kunnskap, og samtidig bryte ned noen fordommer på veien. Det er ikke til å stikke under en stol at det fortsatt råder en viss krypto og blokkjede-skepsis der ute, men det skal vi forsøke å komme til livs.

De nyankomne er etterlengtet kompetanse på Firi-huset og vil spille en viktig rolle i den videre utviklingen av selskapet.

– Vi er veldig glad for å ha gjort to så sterke signeringer i Carl og Christoffer. De er svaret på vårt økende behov for strategisk og operativ kommunikasjon, markedsføring og ikke minst overordnet merkevarebygging. Vi har store ambisjoner om å vokse videre i Norge og Norden, og de vil begge ha nøkkelroller i dette arbeidet, sier COO Marius Blaker Høgevold.

Firi har siden begynnelsen av 2021 vokst fra rundt 11.000 til over 140.000 norske kunder i dag. De nærmer seg også 70 ansatte, fordelt på kontorer i Oslo, Stockholm og København.

Powered by Labrador CMS