Lars Hvinden til Discovery.
Lars Hvinden til Discovery.

FOLK

Han skal få fart på strømme­reklamen: Lars Hvinden blir digital salgssjef i Discovery

Henter ny salgskraft og digital kompetanse til TV-selskapet.

Lars Hvinden, ad tech-konsulent og tidligere Key Account Manager for programmatisk i Aller Media, går inn i en nyopprettet stilling som digital salgssjef i TV-huset Discovery Networks.

Han får en viktig rolle i videreutviklingen av Discoverys strømmetjeneste Dplay, opplyser selskapet i en melding.  

Administrerende direktør i TVNorge og Discovery Networks, Tine Austvoll Jensen, er svært fornøyd med ansettelsen: 

– Vi fortsetter arbeidet med å tilpasse oss dagens medielandskap, og i Lars har vi funnet den perfekte personen til å løfte oss innen digital markedsføring og salg. Han er brennende engasjert i teknologifeltet, har jobbet hos noen av de største mediebedriftene i Norge og er en kjent skikkelse i bransjen.

- Det er naturlig for oss å opprette denne nye stillingen, vi ønsker å styrke den digitale tankegangen i alle deler av virksomheten vår, og vi er veldig glade for å få Lars med oss på laget i dette arbeidet, sier Jensen. 

Discovery har det siste året satset hardere på strømmetjenesten Dplay - også med annonsefinansiert strømming. 

Lars Hvinden blir ansvarlig for den digitale salgsstrategien i Discovery Networks Norway. Han blir også en del av det nordiske miljøet tilknyttet bygging og videreutvikling av Discoverys strømmetjeneste Dplay, og blir å se ute i markedet blant annonsører og mediebyråer som TV-gruppens digitale spesialist, heter det i meldingen. 

Hvinden gleder seg til å komme i gang med arbeidet som venter: 

– Jeg ser veldig fram til å begynne. TV-bransjen er i hurtig endring, og det trigget meg å bli med på den store omveltningen som nå foregår. Discovery er et stort, globalt selskap, som har vist stor vilje til å tenke nytt og ta sjanser i prosessen med å tilpasse seg den nye mediehverdagen.

- De har gjort store endringer med Dplay det siste året – både teknisk, innholdsmessig og måten innholdet tilbys – og jeg ser fram til å være med på å pushe den utviklingen ytterligere. Jeg har også hørt mye bra om folkene som jobber i Nydalen, så dette gleder jeg meg stort til, sier Lars Hvinden.

Lars Hvinden har de siste åra drevet eget selskap, med base i New York. Han har lang erfaring fra blant annet Aller og Dagbladet. 

Hvinden vil rapportere til salgsdirektør Morten Dovland, og har første dag på kontoret 1. august.

Til toppen