Lars Hvinden til Discovery.

Han skal få fart på strømme­reklamen: Lars Hvinden blir digital salgssjef i Discovery

Henter ny salgskraft og digital kompetanse til TV-selskapet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Lars Hvinden, ad tech-konsulent og tidligere Key Account Manager for programmatisk i Aller Media, går inn i en nyopprettet stilling som digital salgssjef i TV-huset Discovery Networks.

Han får en viktig rolle i videreutviklingen av Discoverys strømmetjeneste Dplay, opplyser selskapet i en melding.  

Administrerende direktør i TVNorge og Discovery Networks, Tine Austvoll Jensen, er svært fornøyd med ansettelsen: 

– Vi fortsetter arbeidet med å tilpasse oss dagens medielandskap, og i Lars har vi funnet den perfekte personen til å løfte oss innen digital markedsføring og salg. Han er brennende engasjert i teknologifeltet, har jobbet hos noen av de største mediebedriftene i Norge og er en kjent skikkelse i bransjen.

- Det er naturlig for oss å opprette denne nye stillingen, vi ønsker å styrke den digitale tankegangen i alle deler av virksomheten vår, og vi er veldig glade for å få Lars med oss på laget i dette arbeidet, sier Jensen. 

Discovery har det siste året satset hardere på strømmetjenesten Dplay - også med annonsefinansiert strømming. 

Lars Hvinden blir ansvarlig for den digitale salgsstrategien i Discovery Networks Norway. Han blir også en del av det nordiske miljøet tilknyttet bygging og videreutvikling av Discoverys strømmetjeneste Dplay, og blir å se ute i markedet blant annonsører og mediebyråer som TV-gruppens digitale spesialist, heter det i meldingen. 

Hvinden gleder seg til å komme i gang med arbeidet som venter: 

– Jeg ser veldig fram til å begynne. TV-bransjen er i hurtig endring, og det trigget meg å bli med på den store omveltningen som nå foregår. Discovery er et stort, globalt selskap, som har vist stor vilje til å tenke nytt og ta sjanser i prosessen med å tilpasse seg den nye mediehverdagen.

- De har gjort store endringer med Dplay det siste året – både teknisk, innholdsmessig og måten innholdet tilbys – og jeg ser fram til å være med på å pushe den utviklingen ytterligere. Jeg har også hørt mye bra om folkene som jobber i Nydalen, så dette gleder jeg meg stort til, sier Lars Hvinden.

Lars Hvinden har de siste åra drevet eget selskap, med base i New York. Han har lang erfaring fra blant annet Aller og Dagbladet. 

Hvinden vil rapportere til salgsdirektør Morten Dovland, og har første dag på kontoret 1. august.

Powered by Labrador CMS