Håndball-EM: Stine Bredal Oftedal mot Anna Lagerquist  under  kampen mellom Sverige og Norge i årets sluttspill.
Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix
Håndball-EM: Stine Bredal Oftedal mot Anna Lagerquist under kampen mellom Sverige og Norge i årets sluttspill. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix (Foto: Ruud, Vidar / NTB Scanpix)

Håndball-EM bidro til sterke tall for NENT og TV 3 i desember

– NENT Group opplever vekst i både totale og kommersielle andeler i 2018, skriver kommunikasjonssjef Line Vee Hanum.

NENT Group, selskapet bak blant annet TV 3, Viaplay og Viasat, skriver i en pressemelding at de er fornøyde med fjorårets TV-tall. 

– NENT Group opplever vekst i både totale og kommersielle andeler i 2018, med henholdsvis 7, 5 prosent og 15,4 prosent. TV6 har dessuten levert den beste desember måned noensinne, og totalt sett må NENT Group tilbake til 2009 for å finne bedre andeler i desember, skriver kommunikasjonssjef Line Vee Hanum i en melding til Medier24. 


Gode håndball-tall

Hun trekker spesielt fram TV 3-programmene «Camp Kulinaris» og «Charterfeber», i tillegg til «Luksusfellen», «Eventyrlig oppussing» og «Paradise Hotel», som programmer som har levert gode tall for kanalen. 

I tillegg har håndballrettighetene gitt gode tall, særlig de månedene det har vært mesterskap. 

– 2018 har også bydd på Håndball-EM for herrer og damer, og selv om ingen av landslagene karret seg til pallplass sikret de uhyre spennende kampene gode seertall frem til og med mellomspillene, skriver hun videre. 

I desember bidro blant annet håndball-EM for kvinner til at NENT fikk en kommersiell andel på 23,3 prosent. Det er en økning på 6,4 prosentpoeng sammenliknet med 2017, står det i meldingen. 

TV 3 alene hadde i desember en kommersiell andel på 14,7 prosent – mot 9,4 året før – og ble med dette større enn TVNorge i desember.

– Vi går inn i 2019 med god fart fra 2018, og ser frem til å kickstarte sesongen med Håndball-VM for herrer allerede 10. januar på TV3 og Viaplay, skriver hun. 

Til toppen