Håndball-VM førte til høyeste seerandel på 15 år for TV3

Var største kommersielle kanal i aldersgruppen 15 til 49 år i fem dager under håndball-VM.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I en pressemelding skriver Nordic Entertainent Group at de i snitt hadde 1,1 millioner seere på finalekampen i håndball-VM mellom Norge og Danmark. 

Alt i alt fikk TV3 en andel i målgruppen 15 til 49 år på 46,3 prosent på søndag, og det er kanalens høyeste andel siden 2003, og den fjerde høyeste noensinne, skriver de. 

- Vi er utrolig glade på Håndballguttas vegne, og sølv i et VM er en fantastisk prestasjon. Det faktum at de likevel er litt skuffet år det ikke ble gull, viser hvilke ambisjoner de har. Vi tror at det norske folk kan se frem til mange finaler med Håndballgutta i årene som kommer, og vi er naturlig nok både stolte og glade for at vi skal vise dette. Ekstra hyggelig er det også med alle de positive tilbakemeldingene vi har fått fra seerne på sendingene våre, sier kommunikasjonsdirektør Line Vee Hanum i NENT, ifølge meldingen. 

På det meste var 1,3 millioner seere innom sendingen. Totalandelen for TV3 var på 75,5 prosent, mens den kommersielle andelen lå på 87,3 prosent. 

Fredag var det både semifinale i håndball-VM på TV3 og Manchester United mot Arsenal på Viasat 4. Ifølge pressemeldingen fikk 783.000 i snitt med seg kampen mellom Norge og Tyskland, mens 230.000 i snitt fikk med seg fotballkampen. 

Bronsefinalen mellom Tyskland og Frankrike fikk i snitt 146 000, og semifinalen mellom Danmark og Frankrike 265 000 seere i snitt.

Powered by Labrador CMS