Her er noen av de 16 nyansatte. Bak fra venstre: Systems consultant Frode Rennemo, interaction designer Taran Steen, process lead Cathrine Haare, designer Therese Lamo, interacion designer Cecilie Liset, interaction designer Christian Magnus Sinding-Larsen. Foran fra venstre: Systemkonsulenter Mikael Rino Solstad, Simen Flatby og Sindre Schei. Ikke med på bildet: Morten Mikaelsen, Henrik Bjelland, Heidi Hoen, Live Kvelland, Nils Kaisen, Vegard Fleisher Orkelbog og Håvard Ørbech.
Her er noen av de 16 nyansatte. Bak fra venstre: Systems consultant Frode Rennemo, interaction designer Taran Steen, process lead Cathrine Haare, designer Therese Lamo, interacion designer Cecilie Liset, interaction designer Christian Magnus Sinding-Larsen. Foran fra venstre: Systemkonsulenter Mikael Rino Solstad, Simen Flatby og Sindre Schei. Ikke med på bildet: Morten Mikaelsen, Henrik Bjelland, Heidi Hoen, Live Kvelland, Nils Kaisen, Vegard Fleisher Orkelbog og Håvard Ørbech. (Bilde: Innsendt / Making Waves)

Har ansatt 16 personer i høst - her er de nye talentene til Making Waves

Kampen om de beste hodene blir hardere, sier daglig leder Kim Krogstad.

Making Waves, som er en del av The North Alliance (NOA) har høsten 2016 ansatt hele 16 personer innen design og teknologi.

Dette for å svare på økt etterspørsel, melder byrået.

I vår fusjonerte Making Waves med det svenske digitalbyrået Nansen, og teller nå 400 ansatte globalt, med kontorer i Chicago, New York, Krakow, Stockholm og hovedkontor i Oslo.

Daglg leder i Norge, Kim Krogstad, forteller i en melding om økende etterspørsel fra norske bedrifter som trenger hjelp til digitalisering, design og teknologi.

- Digitale produkter og tjenester har nå blitt forretningskritiske for de fleste bedrifter, og det er en sterk vekst i etterspørselen etter vår kompetanse, sier Krogstad.

Han sier at kampen om de beste hodene hardner til, særlig mot «gründerånden» som preger bransjen.

Men mener at Making Waves som byrå kan konkurrere med det å jobbe i en startup:

- Vi ser at mange har lyst til å jobbe i startups og produktselskaper. Det er også en viktig grunn til at Making Waves er så attraktive. I 70 prosent av våre kundeengasjement jobber vi med smidig, digital produktutvikling og innovasjon, der våre ansatte arbeider over lang tid i et tverrfaglig team - på samme måte som i startups og produktselskaper, sier Krogstad.

- Forskjellen er at man hos oss kan veksle mellom mange spennende selskaper - en fleksibilitet mange verdsetter, sier han.

Making Waves har rekruttert både fra eget internprogram, studenter som har skrevet bacheloroppgave i samarbeid med kunde og erfarne konsulenter fra selskaper som MediaCom, Isobar, Telenor Digital og TNS Gallup.

 

 

Til toppen