KLAR FOR TAKEOFF: Mindshare er ikke landets største mediebyrå - men kan nå juble for å ha kapret en skikkelig storkunde. Denne gang sammen med hele GroupM og søsterselskaper.
KLAR FOR TAKEOFF: Mindshare er ikke landets største mediebyrå - men kan nå juble for å ha kapret en skikkelig storkunde. Denne gang sammen med hele GroupM og søsterselskaper. (Foto: Mindshare)

Har vunnet hele SAS-kontoen: Flyselskapet velger Mindshare og GroupM som globalt mediebyrå

SAS samler sin globale konto på søk, SEO og mediebyråtjenester på ett sted. - Sammen skal vi utfordre den konvensjonelle markedsføringen, sier Jonas Hemmingsen.

Høsten 2017 startet SAS prosessen med å finne et globalt mediebyrå - med mål om å samle all kompetanse i ett byrå. Som med sterke lokale team kunne jobbe på tvers med sentrale strategier og felles tankegang.

Nå er den jakten over, opplyser byrå og flyselskap i en felles melding torsdag kveld: 

SAS har funnet vinneren og legger hele sin globale konto på betalt søk, SEO og mediebyråtjenester hos Mindshare og GroupM. Dette for å oppnå målene om både personalisering og omnikanal-strategi. Andre byråpartnere i samarbeidet blir Wunderman, NoA, OTW og Neustar.

  Foto: SAS

– Vår oppgave er å gjøre livet enklere for skandinaver som reiser ofte. Vi vil fortsatt vinne kampen om lojaliteten til de hyppig reisende, sier Didrik Fjeldstad, VP Brand & Marketing for SAS. 

- For å kunne levere en bedre og mer personlig reiseopplevelse så vi behov for å konsolidere vårt partneroppsett gjennom et integrert og helhetlig perspektiv på medier og kommunikasjon, fortsetter han i meldingen. 

- Vi ser at et samlet byråoppsett med Mindshare er et svært viktig skritt på denne reisen hvor smidighet, i tillegg til fokus på merkevareopplevelser og kundeutvikling, vil bli viktige elementer for å enda bedre ivareta den dyrebare tiden til våre reisende, sier Fjeldstad.

Jonas Hemmingsen er nordisk CEO i GroupM - og gleder seg naturlig nok over «seieren». Og til å utvide samarbeidet med SAS: 

– Dette er utrolig spennende. SAS sin fremtidsvisjon er veldig inspirerende, og sammen bygger vi et fremtidsbevisst team med en felles ambisjon om å utfordre den konvensjonelle markedsføringen.

- Så vi har ikke bare vunnet en pitch, men vi baner vei for et framtidig partnerskap med en «åpent byrå»-tilnærming, som gjør at vi kan dele kunnskap og kompetanse for å ta ut det fulle potensialet i et kunde/byrå-forhold, sier Hemmingsen. 

– Vi har som gruppe investert tungt de siste fem årene for å bygge et fellesskap av dyktige talenter innen data og teknologi, og jeg er ekstremt stolt over at en av de mest ikoniske og visjonære nordiske bedriftene anerkjenner det, legger han til. 

 

Til toppen