Her er avisa som ikke har noen mediekrise: Rekordresultat for Nettavisen i 2014

Både omsetning og resultatet vokser kraftig.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

- Mediehuset Nettavisen AS er i kraftig vekst, og har lagt bak seg et år med selskapets beste resultat i historien.

Det skriver selskapet i en pressemelding mandag.

- I en tid hvor mange andre medieselskaper sliter, er det en glede å lede et selskap med så gode resultater, sier ansvarlig redaktør og administrerende direktør Gunnar Stavrum i pressemeldingen.

Mediehuset Nettavisen AS økte sin omsetning fra 114,3 til 131,8 millioner kroner. Veksten er på 15,3 prosent fra 2013 til 2014.

Samtidig økte resultatet før skatt fra 13,5 til 18,9 millioner kroner, noe som er en vekst på 39,7 prosent.

- Jeg er spesielt fornøyd med at veksten er lønnsomt, sier Gunnar Stavrum.

Ifølge TNS Gallup har Nettavisen 2,1 millioner unike brukere i uken på desktop, og 2,4 millioner brukere på mobil. Mobiltrafikken er mer enn fordoblet siden samme periode i fjor.

- Jeg er fornøyd med at vi øker både i omsetning og i resultat, og at vi også får nye lesere. Spesielt på mobil har trafikkveksten vært sterk, og det ser ut til å fortsette i 2015, sier Gunnar Stavrum.

Mediehuset Nettavisen AS: 

2014 2013
Driftsinntekter 131,8 mill. (+ 15,3 %) 114,3 mill.
Ordinært resultat før skatt 18,9 mill. (+39,7 %) 13,5 mill.
Powered by Labrador CMS