Hilde Gammelsæter

Hilde Gammelsæter skal tilbake til Akersgata: Blir ny markedssjef i VG

– Å få jobbe med VG, som er en av Norges sterkeste merkevarer, er en helt unik mulighet, sier hun i en pressemelding.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Å få jobbe med VG, som er en av Norges sterkeste merkevarer, er en helt unik mulighet. I tillegg til et viktig samfunnsoppdrag, har VG en helt fantastisk kultur i veggene som jeg kjenner godt, og som gjør at jeg brenner ekstra for denne merkevaren. Det oppgir Hilde Gammelsæter (40) i en pressemelding. 

Gammelsæter begynte sin karriere i VG i 2005, og ble der i 12 år. Høsten 2017 gikk Gammelsæter over på byråsiden, som kundedirektør  i Starcom. Men nå vender hun altså tilbake til VG, står det i pressemeldingen fra Schibsted. 

– Rollen som markedssjef i VG var en så spennende mulighet som jeg ikke kunne unngå å satse på. I tillegg kjenner jeg mediehuset godt, og den kompetansen og sterke drivkraften som bor i  VG er viktige faktorer, som egentlig gjorde valget ganske lett, sier hun i meldingen og legger til at det er noen utfordringer i tiden framover: 

– Vi står overfor store utfordringer, ikke minst med tanke på å nå den yngre målgruppen. Den nummer-1-nyhets-posisjonen VG har i markedet i dag kan vi ikke ta for gitt at vi har for fremtidige generasjoner, sier Gammelsæter.

Kommersiell direktør i VG, Christian Haneborg, sier i meldingen at han er er glad for nyrekrutteringen. 

– Markedsføring blir for VG bare viktigere og viktigere. Vi beveger oss stadig lenger inn i en digital verden, og det å være “top of mind” og tydelig posisjonert i markedet er livsnødvendig - men også svært krevende. Med Hilde Gammelsæter som leder for markedsmiljøet vårt styrker vi et allerede solid lag ytterligere, sier han i meldingen. 

Hun begynner i den nye jobben i januar 2020.

Powered by Labrador CMS