United Influencers og ELLE - her samlet på Aker brygge, hvor ukebladet nå flytter inn.

Historisk overtakelse: United Influencers går til papiret og skal drive ukebladet ELLE videre

Dermed lever magasinet videre etter at Egmont takket for seg. Og bloggnettverket UI får sin første printsatsing.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Lagardère Active, eieren av ELLE-merkevaren, har valgt United Influencers som sin nye partner for publisering av ELLE Norge og Elle.no

Det opplyser partene i en melding tirsdag. 

ELLE er blant verdens sterkeste merkevarer innenfor motemedia med sine 46 internasjonale utgaver som når ut til mer enn 33 millioner lesere, samt 46 websider som samler mer enn 75 millioner unike brukere i måneden på verdensbasis.

- Vi er utrolig stolte og entusiastiske for å gjøre dette samarbeidet, sier Kjetil Tveter, gründer av United Influencers.

- Det har gått ganske nøyaktig en og en halv måned siden dialogen startet til vi hadde en ferdig signert avtale på bordet, og nå er alle detaljene på plass for et fruktbart samarbeid.

- Sammen med ELLE vil våre samarbeidspartnere nå ut til Norges mest interessante målgruppe. Det at en av verdens sterkeste merkevarer velger å utvikle framtiden sammen med oss sier noe om hva vi har greid å skape på bare 2,5 år i denne bransjen, fortsetter han.

Francois Coruzzi, CEO for ELLEs Internasjonale lisenser i Lagardère Active og CEO Lagardère Global Advertising er fornøyd:  

- Vi takker Egmont for det de har bidratt med for ELLE igjennom ti år og ser frem til et nytt kapittel for ELLE Norge sammen med United Influencers. Vi er imponert over den kompetansen United Influencers har opparbeidet seg innenfor digitaliseringen av merkevarer og det de har klart å bygge innenfor et relativt nytt segment på såpass kort tid. Vi er sikre på at UI og ELLE er en perfekt match for fremtiden.

 

Signy Fardal blir med videre

Signy Fardal har vært sjefredaktør i ELLE igjennom 18 år.

Hun antydet tidligere at hun ga seg da Egmont avsluttet samarbeidet, men nå ser det ut til at hun likevel blir med videre: 

-Dette blir utrolig spennende. Det å kombinere merkevaren ELLE med et så sterkt digitalt miljø og noen av landets beste innholds-skapere er det eneste riktige å gjøre, og med UI kommer ELLE til å nå nye høyder.

- Vi skal selvsagt fortsette å lage magasinet, og i tillegg blir vi den viktigste digitale aktøren innen mote, skjønnhet og livsstil i Norge. ELLE er en sterk influencer og derfor en god match med UI. ELLE-teamet og jeg gleder oss vilt til å sette i gang. Dette blir et helt nytt kapittel i norske ELLEs 20-årige historie.

ELLE-teamet flytter nå fra Egmont i Nydalen og inn i lokalene til United Influencers på Aker Brygge.

 

Powered by Labrador CMS