Kathinka Sommerseth fikk prisen torsdag på «Den store annonsørdagen». (Bilde: Gard L. Michalsen)

Hun er «Årets foredragsholder»: Markedsdirektør Kathinka Sommerseth i Storebrand får ANFO-pris for datadrevet fagprat

Innsikt om data, analyse og teknologi var det beste blant 150 faglige innlegg.

ANFO (Annonsørforeningen) delte torsdag ut prisen Årets foredragsholder på konferansen Den store annonsørdagen - og den gikk til Kathinka Koch Sommerseth. 

Hun var blant de 20 i finaleheatet som til slutt stod igjen som vinneren. Sommerseth jobber til daglig som markedsdirektør i Storebrand, og får prisen for et foredrag på ANFOs programmatic-konferanse i juni. 

Tittelen på foredraget var «Er den tradisjonelle markedsavdelingen død?», og fokus var blant annet på hvordan selskapet rigger seg for fremtiden, om samarbeid, data, innsikt, analyse og teknologi. 

Kathinka Sommerseth, Storebrand.
Kathinka Sommerseth, Storebrand.

Og som ANFO-sjef Jan Morten Drange sa det fra scenen da prisen ble delt ut torsdag:

- Dette snakket Kathinka så godt om at hun nå står her som vinner. Gratulerer!

 

150 faglige foredrag i løpet av året

Vinneren kåres blant alle som har snakket på foreningens mange arrangementer. Det er ikke få kandidater, slår direktør Jan Morten Drange fast: 

- Vi arrangerer rundt 20 forskjellige møteplasser, og har 150 faglige innlegg i løpet av et konferanseår, sier han. 

- Prisen for Årets foredragsholder deles ut for å vise at vi setter pris på våre gode faglige venner. Foredragsholdere som årlig hjelper oss med en viktig del av ANFO sitt arbeid på kompetanseheving, sier Drange. 

Ambisjonen er blant annet å være tidlig ute med aktuell kunnskap, i en kombinasjon av inspirasjon og praktisk kunnskap. 

Alle foredragene evalueres av de som har hørt på - og det er denne evalueringen som danner grunnlaget for kåringen «Årets foredragsholder».

Til toppen