CAPA-selger Kristin Sagen ble «Årets medieselger 2015». Hvem tar prisen i år?
CAPA-selger Kristin Sagen ble «Årets medieselger 2015». Hvem tar prisen i år? (Bilde: Gard L. Michalsen)

Hvem blir Årets medieselger 2016? Her er de fem nominerte til «Purple People Award»

Mindshare kårer snart fjorårets beste selger - dette er de fem nominerte.

Det er mange priser i mediebransjen, men få av dem fokuserer på enkeltpersonene som selger reklame. Det gjør Mindshare sin Purple People Award, som tradisjonen tro deles ut under Mediaforums faglige og sosiale samling 24. januar.

Og etter mange nominerte, har juryen valgt ut disse fem til en shortlist over årets potensielle vinnere:

  • Trånn Ciekals, Salgssjef i Strossle
  • Sofia Helling, KAM i PlayAd
  • Josephine Messa, KAM Programmatic i Aller Media
  • Henrik Klouman, Senior Sales Executive i Clear Channel
  • Christopher Fløysand Olsen, radiorådgiver i P4

Mindshare og juryen melder at alle deler av bransjen bidro med nominasjoner - både annonsører, mediebyråer, teknologileverandører og mediene selv.

- Nominasjonene inkluderte en rekke nye talenter i mediene. Dette synes juryen er positivt, og flere av disse har kommet seg inn på shortlist i år. De nominerte jobber i en rekke forskjellige medier, gledelig nok også i medier som ikke tidligere har gjort seg gjeldende på listen, heter det i en melding.

Kriteriene for tildeling av prisen har fokus på medieselgerens kreativitet, fleksibilitet og evnen til å se helheten.

 

Årets jury, fra venstre: Tomas G. Tomasi, Digital Director, Mindshare (juryleder), Glenn Engebretsen, Broadcast Director, GroupM, Linda Gribbestad Stene, Head of Offline, MediaCom, Fredrik Enersen, Head of Programmatic Buying, Mindshare og Anne-Grethe Habberstad, Account Director, MEC. Didrik Rasmussen, Client Account Manager i Maxus, var ikke tilstede da bildet ble tatt. Bilde: Mindshare

 

Juryen har i år bestått av:

  • Tomas G. Tomasi, Digital Director, Mindshare (juryleder)
  • Didrik Rasmussen, Client Account Manager, Maxus
  • Linda Gribbestad Stene, Head of Offline, MediaCom
  • Fredrik Enersen, Head of Programmatic Buying, Mindshare
  • Anne-Grethe Habberstad, Account Director, MEC
  • Glenn Engebretsen, Broadcast Director, GroupM

            

Til toppen