Podkast ble tidligere betraktet som et amatør-produkt laget for kun spesiellt interesserte. I det siste har interessen fra seriøse aktører økt betraktelig og nå våkner også annonsørene. Men, det kan virke som radioselskapene i Norge henger litt etter i gammel tankegang, skriver Kyrre Dahl.
Podkast ble tidligere betraktet som et amatør-produkt laget for kun spesiellt interesserte. I det siste har interessen fra seriøse aktører økt betraktelig og nå våkner også annonsørene. Men, det kan virke som radioselskapene i Norge henger litt etter i gammel tankegang, skriver Kyrre Dahl. (Foto: Pixabay)

INNSIKT

Hvorfor må det være en motsetning mellom podkast og lineær radio?

(KOMMENTAR): «Jeg tror fremtiden for radio er begge deler, både en moderert strøm av musikk, nyheter og reportasjer og en podkast som går i dybden der radioformatet ikke passer», skriver Kyrre Dahl.

  • Endret
  • KYRRE DAHL, redaktør for radionytt.no. Dahl er også nettredaktør for Norsk Lokalradioforbund

Podkast ble tidligere betraktet som et amatørprodukt laget for kun spesielt interesserte. I det siste har interessen fra seriøse aktører økt betraktelig og nå våkner også annonsørene. Men, det kan virke som radioselskapene i Norge henger litt etter i gammel tankegang. 

Bli medlem og få tilgang til mer eksklusivt innhold!

Allerede registrert?
Logg inn her

månedlig

Kr 189
Bestill innen 1. januar og få 1 måned til 1 kroner 1,-
Kjøp
Bestill nå og få første måned til 1,-
 

Betal med kort - Visa, Mastercard eller via Paypal. For bedriftsavtale eller faktura, ta kontakt med abo@medier24.no.

Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst.

Vilkår og bruksbetingelser

Spørsmål vedrørende abonnement? Kontakt oss på abo@medier24.no
Til toppen