Kristin Skogen Lund, administrerende direktør i Schibsted.
Kristin Skogen Lund, administrerende direktør i Schibsted. (Foto: Erik Waatland)

I dag tar Kristin Skogen Lund over som toppsjef i Schibsted

– Både ydmyk og stolt, sier Skogen Lund i en pressemelding.

I dag tar Kristin Skogen Lund over som konsernsjef i Schibsted, og forteller i en pressemelding at hun ser fram til å sette i gang med arbeidsoppgavene med å videreutvikle mediehuset i Norden. 

– Schibsted er en sentral del av hverdagslivet til sine kunder i Norden, og en stadig viktigere rolle i samfunnet. Schibsteds mange talentfulle ansatte og deres vilje og evne til å drive kontinuerlig innovasjon, for å gi våre brukere det beste innholdet og den beste servicen, er grunnen til at jeg er både ydmyk og stolt over muligheten til å ta på meg denne rollen, sier Skogen Lund i en pressemelding. 

LES OGSÅ: – Man er ikke ferdig med å omstille i Schibsted, sier Kristin Skogen Lund. Derfor ville hun ha toppjobben (+)

Tidlig i høst ble det klart at Schibsted velger å dele selskapet i to, og skille ut internasjonale rubrikkannonser som et eget selskap, som foreløpig har fått navnet Marketplaces International (MPI).

Tidligere Schibsted-topp Rolv Erik Ryssdal tar over ledelsen av selskapet fra april 2019, ifølge pressemeldingen. 

Skogen Lund er selvsikker, og har troen på at Schibsted kan vokse seg til å bli et enda sterkere selskap. 

– Det å skape et ledende, digitalt nordisk mediehus, i en av de mest teknisk kompetente regionene i verden, kommer til å bli utfordrende, men jeg er likevel sikker på at vi kan få til, sier hun videre i meldingen. 

LES OGSÅ: Rolv Erik Ryssdal: – Tiden var inne for å splitte (+)

Se live-intervju med Skogen Lund fra da nyheten sprakk om at hun ble ny toppleder i Schibsted: 

Til toppen