Silje Sandmæl er DNBs forbrukerøkonom og leder programmet «I lomma på Silje», hvor hun går gjennom kjendisers privatøkonomi - i god Luksusfellen-stil.

«I lomma på Silje» ga gode februartall for TV 3 og NENT

– Etter en pangstart med Håndball-VM i januar er det tilfredsstillende å se at seerne har sluttet opp om kanalene våre også i februar, sier kommunikasjonsdirektør i NENT, Line Vee Hanum.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Fredag kom februartallene for TV-kanalene, og NENT skriver i en pressemelding at de er fornøyd med vekst i februar. De endte på 17,2 prosent andel i det kommersielle universet mot 11,4 prosent i fjor, skriver de i en pressemelding. 

TV3 økte med 1,3 prosentpoeng fra i fjor og fikk en kommersiell andel på 6,9 prosent. I pressemeldingen trekker NENT fram to programmer som bidrar til veksten: Luksusfellens spin off-serie «I lomma på Silje» og kjendisrealityen «Camp kulinaris».

– Etter en pangstart med Håndball-VM i januar er det tilfredsstillende å se at seerne har sluttet opp om kanalene våre også i februar. Spesielt gøy er det at vi har klart å slå igjennom med nysatsingen I lomma på Silje med Silje Sandmæl, som har levert så gode seertall lineært at vi må helt tilbake til 2015 for å finne bedre. Nå ser vi fram til en ny måned med premierer, blant annet Paradise Hotel om kort tid, sier Line Vee Hanum i NENT i en pressemelding. 

Med «I lomma på Silje» har TV3 det høyeste snittet på noe program lineært siden høsten 2015 med hele 206.000 seere i snitt, og en total screen rating på 342.000. «Camp kulinaris» landet på 150.000 seere totalt, som er en økning fra første sesong i fjor vår. 

Powered by Labrador CMS