Er sosiale medier et ekkokammer? Nei, skal vi tro fersk analyse av det «norske Twitter-universet».
Er sosiale medier et ekkokammer? Nei, skal vi tro fersk analyse av det «norske Twitter-universet». (Illustrasjonsfoto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix)

INNSIKT

Ingen tegn til ekkokammer i den norske Twitter-sfæren, viser ny undersøkelse fra Gunn Enli og Axel Bruns

SØNDAGSPOSTEN: Solide norske nyhetsmedier sørger for at nordmenn flest ikke lever i ekkokammer, men hva med dem som oppholder seg i de sosiale medier? En fersk analyse av det norske Twitter-universet viser at heller ikke der nøyer vi oss med informasjon fra meningsfeller.

Begrepet ekkokammer ble skapt av Harvard-forsker (og fersk vinner av Holberg-prisen) Cass R. Sunstein rett etter årtusenskiftet.

Bli medlem og få tilgang til mer eksklusivt innhold!

Allerede registrert?
Logg inn her

månedlig

Kr 189
Bestill innen 30. desember og få 1 måned til 1 kroner 1,-
Kjøp
1 kr i desember.
Ord. pris 1899,-
* Tilbud og kampanjer kan ikke kombineres med andre rabatter.
 

Betal med kort - Visa, Mastercard eller via Paypal. For bedriftsavtale eller faktura, ta kontakt med abo@medier24.no.

Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst.

Vilkår og bruksbetingelser

Spørsmål vedrørende abonnement? Kontakt oss på abo@medier24.no
Til toppen