Er sosiale medier et ekkokammer? Nei, skal vi tro fersk analyse av det «norske Twitter-universet».
Er sosiale medier et ekkokammer? Nei, skal vi tro fersk analyse av det «norske Twitter-universet». (Illustrasjonsfoto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix)

INNSIKT

Ingen tegn til ekkokammer i den norske Twitter-sfæren, viser ny undersøkelse fra Gunn Enli og Axel Bruns

SØNDAGSPOSTEN: Solide norske nyhetsmedier sørger for at nordmenn flest ikke lever i ekkokammer, men hva med dem som oppholder seg i de sosiale medier? En fersk analyse av det norske Twitter-universet viser at heller ikke der nøyer vi oss med informasjon fra meningsfeller.

Begrepet ekkokammer ble skapt av Harvard-forsker (og fersk vinner av Holberg-prisen) Cass R. Sunstein rett etter årtusenskiftet.

Bli medlem og få tilgang til mer eksklusivt innhold!

Allerede registrert?
Logg inn her

Vil du lese denne saken? Prøv 3 uker helt gratis nå!

Vi spør ikke om ditt betalingskort, og abonnementet stopper av seg selv etter prøveperioden.

Prøv gratis nå

månedlig

Kr 189
Kr 48 per uke
Kjøp

ukespass

Kr 99
Få tilgang i én uke
Kjøp
 

Betal med kort - Visa, Mastercard eller via Paypal. For bedriftsabonnement eller faktura, ta kontakt med abo@medier24.no.

Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst.

Vilkår og bruksbetingelser

Spørsmål vedrørende abonnement? Kontakt oss på abo@medier24.no
Til toppen