Deler av vinnerteamet i SMFB: Per Erik Jarl (foran fra venstre), Christian Hygen, Vibeke Wiedswang (bak) og Torstein Drogseth.

Heltejakt ga pris: SMFB og Freia stod bak den beste lokale reklame­kampanjen i fjor - vant «Tett På» 2017

Reklamebyrået gikk helt til topp i Amedia Salg og Markeds reklamekonkurranse, med en jobb for Freias «heltestatus»-kampanje.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Reklamebyrået SMFB gikk helt til topps i Amedia Salg og Markeds reklamekonkurranse «Tett på» 2017, med sin heltestatus-kampanje for Freia.

Prisen ble utdelt under fredagens Gullblyanten i regi av Kreativt Forum, opplyser Amedia Salg og Marked ie n melding. 

«Tett på» kårer den beste reklamen i Amedia Salg og Markeds lokale medier, både på papir og digitalt. Samkjøringen består av både konsernets egne 63 aviser, samt en rekke samarbeidende aviser.

En av annonsene for «Heltestatus».

I hvert tertial 2017 er det blitt kåret en vinner – og tre finalister konkurrerte om seieren, hvor premien er en tur for tre personer til ad:tech-konferansen som går av stabelen høsten 2018 i New York.

- Et morsomt konsept

De tre som konkurrerte om topplasseringen var følgende; Schjærven Pilot med «Kjærlighetsforsikring» for Eika Gruppen i første tertial, Geelmuyden Kiese for en kampanje for Sparebankstiftelsen DNB i andre tertial og vinnerkampanjen fra SMFB i det siste tertialet i 2017.

- Tre sterke finalekandidater og en svært så god vinner av «Tett på» 2017. Og ikke minst et morsomt konsept ved å snu ting på hodet. Her reklamerte man ikke for en premie som skulle gå til seg selv, da selve premien skulle gå til noen helt andre et annet sted i landet, sier salgsdirektør og jurymedlem Vegard Kvalvaag i Amedia.

- Og det manglet ikke på kreativitet hos vinneren fra SMFB med Freia som kunde. Kreativt tenkt – og flott gjennomført via mange lokale medier, sier Kvalvaag. 

Bak vinnerkampanjen fra SMFB sto følgende team: Per Erik Jarl (kreatør), Christian Hygen (kreatør), Vibeke Wiedswang (prosjektleder), Torstein Drogseth (konsulent), Lars Istre (konsulent), Christopher Lorang Dahl (digital produsent), Magnus Snickars (grafisk design), Sverrir Brynjolfsson (videoartist), Mia Jacobsen (prosjektleder SMFB Engine), Line Smedstad (innholdsprodusent SMFB Engine), Jens Bull (produsent Mexiko Media) og Margret Bergheim (regissør Mexiko Media). 

I juryens begrunnelse står det blant annet følgende:

Juryen har bestått av følgende personer: Vegard Kvalvaag fra Amedia Marked, Christian Bråthen-Nordland i S&B-N, Pia Ølstad fra SMFB samt juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak. Ølstad sto over juryeringen av SMFB, på grunn av inhabilitet, understrekes det. 

Se to eksempler fra kampanjen: 

Annonsøren som var tettest på i år er ikke den typiske lokalannonsøren. Det er en stor aktør som leverer høyinteresse-produkter. Annonsøren heter Freia, og i tredje tertial fristet de forbrukere i hele landet til å bli lokale helter ved å kjøpe sjokolade. Det å kunne få en nasjonal kampanje til å føles lokal er fint og føles nytt. SMFB og Freia er årets helter i Amedia.
Powered by Labrador CMS