Fra venstre: JCP-gründer Øystein Tynning, de to nyansette Eivind Hammer Myhre og Nina Myhre, samt daglig leder Lars Terje Grorud.

JCP Event rundet 200 millioner kroner i fjor - og fortsetter veksten med to nye hoder

Nina Myhre og Eivind Hammer Myhre til eventbyrået.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Etter nær 20 år med kontinuerlig vekst, fortsetter JCP Event AS veksten. I fjor omsatte selskapet for hele 215 millioner kroner, en solid vekst fra 183 millioner året før. Driftsresultatet endte på 18,3 millioner pluss, også det ny rekord, skriver selskapet i en melding. 

Daglig leder Lars Terje Grorud beskriver «oppskriften» som hardt arbeid, gode prosesser og kvalitet i gjennomføring: 

- Et grundig arbeid med selskapsstrategien og eierskap til denne i hele organisasjonen er avgjørende. Vi jobber hele tiden strukturert med å utvikle kultur og arbeidsmiljø. Derfor jobber vi etter prinsippene i Great Place To Work, sier Grorud.

JCP-konsernet består av flere selskaper innen event, PR, reklame, digital rådgivning, produksjon og reiser - som i fjor hadde en samlet omsetning på nær 395 millioner kroner.

Gründer Øystein Tynning har tidligere uttalt ambisjoner om å nå 1 milliard kroner innen 2025. Det betyr ambisjoner om videre vekst også for eventselskapet. 

Og for å klare denne veksten, fortsetter selskapet å vokse i antall ansatte. Nå har byrået ansatt «to eksemplarer Myhre»:

Nina Myhre kommer fra byrået 6. Sans, mens Eivind Hammer Myhre er tidligere «PR-operatør». Nå skal Myhre-duoen bidra med henholdsvis senior prosjektledelse og rådgivning, skriver selskapet.

 

JCP Event AS

2016

2015

Endring i prosent  

Omsetning i MNOK

215

183

17,5

Driftsresultat (EBITDA)

18,3

17,6

3,9

 

Powered by Labrador CMS