Joachim Hartmann hentes internt fra VG-huset til sin nye jobb.
Joachim Hartmann hentes internt fra VG-huset til sin nye jobb. (VG)

FOLK

Joachim Hartmann (33) blir ny kommersielt ansvarlig for underholdning i VG

– Dette var en mulighet jeg ikke kunne takke nei til, sier han.

Joachim Hartmann (33) er ansatt som ny kommersielt ansvarlig for underholdning i VG.

Han kommer fra stillingen som såkalt Senior Key Account Manager i VG.  

– VGTV-redaksjonen lager programunivers tilpasset VGs yngste målgruppe, vi evner å tiltrekke oss og bygge noen av de største influencerne i Norge, og det er store muligheter for kommersielle integrasjoner. I tillegg har vi Skandinavias største gratiskonsert, VG-lista. Resultatet er ofte at kundene omfavner konseptene våre, og vi har mange eksempler på at de returnerer sesong etter sesong, sier Hartmann i en pressemelding.

Og slår fast: 

– Dette var en mulighet jeg ikke kunne takke nei til, og jeg gleder meg til å tenke kreativt og se helhetlige løsninger for kundene.

Hartmann får dermed det kommersielle ansvaret for blant annet VG-lista, Spårtsklubben og Harm & Hegseth. 

Leder for VGs sponsoravdeling, Simen Gjerstad, er glad for at Hartmann takket ja til jobben.

– Sponsoratene i VG blir stadig mer komplekse bestående av produktplassering, integrerte løsninger, sosiale medier, live shows, podcast og displayannonser. Vi trenger derfor en med bred produktforståelse og innsikt i hvilke mekanismer som utløser hvilken effekt. At han i tillegg har mange års erfaring fra salg og event gjør Joachim til en ideell kandidat, sier Gjerstad.

Til toppen