Joachim Hartmann hentes internt fra VG-huset til sin nye jobb.

Joachim Hartmann (33) blir ny kommersielt ansvarlig for underholdning i VG

– Dette var en mulighet jeg ikke kunne takke nei til, sier han.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Joachim Hartmann (33) er ansatt som ny kommersielt ansvarlig for underholdning i VG.

Han kommer fra stillingen som såkalt Senior Key Account Manager i VG.  

– VGTV-redaksjonen lager programunivers tilpasset VGs yngste målgruppe, vi evner å tiltrekke oss og bygge noen av de største influencerne i Norge, og det er store muligheter for kommersielle integrasjoner. I tillegg har vi Skandinavias største gratiskonsert, VG-lista. Resultatet er ofte at kundene omfavner konseptene våre, og vi har mange eksempler på at de returnerer sesong etter sesong, sier Hartmann i en pressemelding.

Og slår fast: 

– Dette var en mulighet jeg ikke kunne takke nei til, og jeg gleder meg til å tenke kreativt og se helhetlige løsninger for kundene.

Hartmann får dermed det kommersielle ansvaret for blant annet VG-lista, Spårtsklubben og Harm & Hegseth. 

Leder for VGs sponsoravdeling, Simen Gjerstad, er glad for at Hartmann takket ja til jobben.

– Sponsoratene i VG blir stadig mer komplekse bestående av produktplassering, integrerte løsninger, sosiale medier, live shows, podcast og displayannonser. Vi trenger derfor en med bred produktforståelse og innsikt i hvilke mekanismer som utløser hvilken effekt. At han i tillegg har mange års erfaring fra salg og event gjør Joachim til en ideell kandidat, sier Gjerstad.

Powered by Labrador CMS