Joachim Hartmann hentes internt fra VG-huset til sin nye jobb.
VG
Joachim Hartmann (33) blir ny kommersielt ansvarlig for underholdning i VG
– Dette var en mulighet jeg ikke kunne takke nei til, sier han.
Joachim Hartmann (33) er ansatt som ny kommersielt ansvarlig for underholdning i VG.
Han kommer fra stillingen som såkalt Senior Key Account Manager i VG.
– VGTV-redaksjonen lager programunivers tilpasset VGs yngste målgruppe, vi evner å tiltrekke oss og bygge noen av de største influencerne i Norge, og det er store muligheter for kommersielle integrasjoner. I tillegg har vi Skandinavias største gratiskonsert, VG-lista. Resultatet er ofte at kundene omfavner konseptene våre, og vi har mange eksempler på at de returnerer sesong etter sesong, sier Hartmann i en pressemelding.
Og slår fast:
– Dette var en mulighet jeg ikke kunne takke nei til, og jeg gleder meg til å tenke kreativt og se helhetlige løsninger for kundene.
Hartmann får dermed det kommersielle ansvaret for blant annet VG-lista, Spårtsklubben og Harm & Hegseth.
Leder for VGs sponsoravdeling, Simen Gjerstad, er glad for at Hartmann takket ja til jobben.
– Sponsoratene i VG blir stadig mer komplekse bestående av produktplassering, integrerte løsninger, sosiale medier, live shows, podcast og displayannonser. Vi trenger derfor en med bred produktforståelse og innsikt i hvilke mekanismer som utløser hvilken effekt. At han i tillegg har mange års erfaring fra salg og event gjør Joachim til en ideell kandidat, sier Gjerstad.