Julie Lundgren blir ny redaktør i Dagens Næringsliv
Julie Lundgren blir ny redaktør i Dagens Næringsliv (Foto: DN)

FOLK

Julie Lundgren blir ny redaktør i Dagens Næringsliv

Blir redaktør med ansvar for produkt og innovasjon.

DNs sjefredaktør Amund Djuve har ansatt Julie Lundgren (31) som ny redaktør med ansvar for produkt og innovasjon.

Hun rykker med det opp fra stillingen som leder for forretningsutvikling samme sted, opplyser DN i en melding.

- Jeg er særdeles godt fornøyd med denne ansettelsen. Julie Lundgren har vært ansatt i DN i et drøyt år, og har gjort et utrolig godt arbeid så langt. Hun leder blant annet arbeidet med gjennomføringen av vår nye strategi. Hun tilfører både kompetanse og energi jeg er glad for å ha i min ledergruppe, sier Djuve i meldinga.

Julie Lundgren kom til DN i 2017, og har det siste året vært leder for kommersiell forretningsutvikling og jobbet med prosjekter innen annonseteknologi, brukermarked, strategi- og innovasjonsprosess.

I juli ble hun konstituert som utviklingsredaktør, etter at Trond Sundnes forlot stillingen til fordel for direktørjobben i NHSTs globale publikasjoner.

Hun får nå fast ansettelse i stillingen. Det innebærer lederansvaret for 18 ansatte i DNs avdeling for utvikling, strategi og analyse, samt et eksternt utviklingsmiljø i Bangladesh. 

- Jeg ser frem til å jobbe videre med en veldig engasjert og dyktig gjeng, som ønsker å utvikle kvalitetsprodukter og -tjenester for både brukerne og kundene våre, sier hun.

Lundgren har studert blant annet kommunikasjon og medievitenskap på UiO, og har en mastergrad i ledelse og organisasjonspsykologi fra BI.

Hun har journalisterfaring fra VG Nett, Romerikes Blad og E24, og bakgrunn som management trainee i Schibsted. Der var hun innom flere selskaper i konsernet, sist som forretningsutvikler for reklameprodukter i Finn.no.

Den brede bakgrunnen kan komme godt med i den nye rollen som produkt og innovasjonsredaktør.

- Avdelingen «utvikling, strategi og analyse» står i en litt unik posisjon mellom redaksjonen og kommersiell avdeling her i DN, og det er nettopp det jeg også trives med – å jobbe med helheten av det produktet og den merkevaren DN er, sier Julie Lundgren i meldinga.

Til toppen