Kanonår for Släger kommunikasjon: PR-byrået doblet omsetningen i 2015

Fra 15 millioner i 2014 til nær 30 millioner kroner i fjor.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

PR-byrået Släger kommunikasjon er ikke blant de største aktørene i markedet, men selskapet som ble etablert i 2005 vokser seg nå stadig større.

Mens de store aktørene i bransjen gjerne sliter for tida, gjorde Släger det meget solid i fjor:

Ifølge regnskapet, som nylig er levert Brønnøysund, omsatte selskapet for 29,8 millioner kroner i 2015.

Det er nesten en dobling fra året før, da omsetningen var på 15,8 millioner kroner.

Bak veksten ligger både eksisterende og nye kunder. I fjor kom blant andre Tine til på kundelista. Der finner vi også både store og små selskaper, som Sony, Netflix, BMW, Facebook, Adidas og Visit Sweden.

Også overskuddet vokser

Samtidig som omsetningen har vokst, har selskapet klart å holde driftsmarginen på rundt 10 prosent. Dermed har Släger nær doblet driftsresultatet - til 2,8 millioner kroner i fjor.

Det har også gitt noen kroner på sparekontoen til de to partnerne og eierne, Eirik Øiestad og Henning Sverdrup - som eier henholdsvis 60 og 40 prosent av Släger Kommunikasjon AS: I fjor tok eierne ut et ekstraordinært utbytte på til sammen 2,5 millioner kroner. Egenkapitalen per 31. desember i fjor var på 2,1 millioner kroner.

Daglig leder og styreleder Eirik Øiestad fikk i fjor en godtgjørelse på 1,6 millioner kroner, ifølge regnskapet.

Powered by Labrador CMS