Kenneth Greve går til TV 2 fra Knowit Experience for å jobbe med digital produktutvikling ved hovedkontoret i Bergen.
Kenneth Greve går til TV 2 fra Knowit Experience for å jobbe med digital produktutvikling ved hovedkontoret i Bergen. (Foto: Morten Strid / TV 2)

FOLK

Kenneth Greve går til TV 2 fra Knowit Experience

Skal jobbe med digital produktutvikling i Bergen.

Satsingen på produktutvikling og innovasjon i TV 2 Sumo går i full fart fremover, og siste tilskudd til utviklingsteamet er Kenneth Greve som får tittelen «Produkteier Nyheter».

Han har lang erfaring med kreative prosesser innen reklame og design, kombinert med unik kompetanse fra å drive startups. I tillegg er han en prisvinnende app-gründer med mye verdifull kunnskap fra hele innovasjonsreisen.

Med appen «DeeMe» fikk Greve internasjonal oppmerksomhet og en rekke priser. Den ble også kåret til den beste, nye appen i Apples App Store.

– Mange virksomheter, også TV 2, holder festtaler om verdien av innovasjon. Forskjellen er at TV 2 faktisk gjør det de sier i talene sine. Her jobber de som en startup for slik å bane vei for nye tjenester og produkter, som TV 2 Sportens nye app, og viljen til å satse på videre utvikling er stor, sier Greve i en melding.

TV 2 Sumo har det siste året brukt mye tid på å kvalitetssikre og forbedre eksisterende produkter. Fremover skal mer av den digitale kraften brukes til innovasjon og eksperimentering med nye brukeropplevelser og bruk av TV 2-innholdet på flere plattformer. 

– Det styrker TV 2 å få Kenneth med på laget, han er en ordentlig kapasitet med bred erfaring fra å drive innovasjon basert på hva kundene ønsker seg. Hos oss skal han jobbe med digital produktutvikling i grensesnittet mellom nyhetsredaksjonen og TV 2 Sumo. TV 2 Nyhetskanalen har hatt en imponerende vekst og parallelt med denne vokser behovet for å nå ut med god journalistikk i nye medier, sier produktdirektør i TV 2 Sumo, Marius Bjerke.

Kenneth Greve har i tillegg vært svært etterspurt som styremedlem i start-up-bedrifter, foredragsholder og driver av tilsvarende prosesser. Han ser frem til å få TV 2-nøkkelkortet rundt halsen:

– Etter å ha jobbet ytterst kommersielt gir det nå stor mening for meg å bruke min kompetanse til å bygge opp noe som virkelig betyr noe. Nyheter er en del av det store samfunnsoppdraget til TV 2, og dersom jeg kan være med å få den norske befolkningen til å bli litt mer opplyst, har jeg gjort noe viktig, sier han.  

Til toppen