Glenn Smith (t.v.) er ny salgs- og markedssjef i JB Forlag. Til høyre daglig leder John Berge.
Glenn Smith (t.v.) er ny salgs- og markedssjef i JB Forlag. Til høyre daglig leder John Berge. (Foto: Per Mork, JB Forlag)

FOLK

Kinomagasinet får erfaren bransjemann på laget: Glenn Smith er ny salgs- og markedssjef i JB Forlag

- Vi går framtida lyst i møte, sier en fornøyd John Berge.

JB Forlag melder om ny salgs- og markedssjef på laget i erfarne Glenn Smith. Han har jobbet i norsk filmbransje i snart 20 år. 

Først som produktsjef i Bonver Entertainment Norway AS, og de siste seks årene som National Account Manager hos Universal Sony Pictures Home Entertainment Nordic AB.

- Fra februar 2018 er Glenn klar med fullt fokus på de mange produktene fra JB Forlag, heter det fra det lille bransjeforalget. 

- Jeg gleder meg stort over å fremdeles å få ha kontakt med filmbransjen via landets beste filmmagasiner, Kinomagasinet og Videomagasinet, samt andre spennende produkter. Ikke minst Kulturhusmagasinet.no, sier Smith.

Redaktør og daglig leder John Berge er godt fornøyd med signeringen: 

- Jeg er veldig glad å ha fått med Glenn på laget. Med hans solide bakgrunn fra filmbransjen, store kontaktnett og smittende entusiasme går JB Forlag det kommende 20-årsjubileet i 2019 lyst i møte, sier Berge.

JB Forlag skal i 2018 utvikle de nevnte nettsidene, bladet Kinomagasinet - og trolig flere publikasjoner på både nett og papir. Firmaet driver fra før av www.jamesbond.no, www.filmmessen.no og www.0007shop.no, med flere nettsteder.

John Berge har lang erfaring fra lokalpresse, NTB og flere riksmedier, og drev filmbladet Release fra 2000 til 2012. 

 

Til toppen