Atyp er et kreativt reklame- og mediebyrå, hvor vi tror at kreativitet er veien til vekst. Vi leverer full service reklame- og mediebyråtjenester til kundene våre, og trenger nå en ny Søkemotorspesialist.
PublisertSist oppdatert
Denne artikkelen er over to år gammel.
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 15. august
Om arbeidsgiver
Atyp ble til i 2019 etter en fusjon mellom Futatsu Industries og Ernö reklamebyrå, og er et kreativt fullservicebyrå som sømløst integrerer strategi, kreativitet, design, media og teknologi. Vi teller i dag 41 fine folk, og har som ambisjon å bli et av landets ledende kreative miljøer. Atyp jobber med kunder som Mercedes Benz, Brynild gruppen, Hafslund strøm, Bufdir, Handelsbanken, Statnett, Fjordland, Evo elsykler og Honningsentralen.
I denne rollen vil du få hovedansvaret for betalt søk, og du skal sørge for at vi er i kapp med utviklingen på fagområdet. Du får ansvaret for våre kunders søkemotorstrategi, planlegge og gjennomføre kampanjer, dag-til-dag optimalisering, etterrapportering og utvikling. Du vil få særskilt ansvar for plattformene Google Ads, Google Search Ads 360 og Microsoft Advertising. I tillegg til å være rå på betalt søk, så er det et stort pluss om du også kan en del om organisk søk (SEO), og kan hjelpe våre innholdskreatører til å produsere godt og kreativt innhold for kundene våre.
Vi ser for oss at du har erfaring med betalt (og organisk) søk fra annonsør, mediebyrå eller digital/spesialistbyrå.
Hvis du i tillegg kan litt, eller har lyst til å utvikle deg, innenfor andre digitale kanaler så vil vi veldig gjerne at du tar kontakt.
Oppgaver:
Ansvar for rådgivning og utvikling av betalt-søk-strategi for våre kunder.
Ansvarlig for mediebudsjetter.
Operativ planlegging, struktur og gjennomføring av kampanjer.
Analyser, tracking, utvikling, rapportering.
Ansvar for teknologiplattformene tilhørende funksjonsområdet.
Videreutvikle og forbedre våre tjenester innen betalt søk, SEO og andre digitale kjøp.
Være spesialisten på fagområdet, og go-to for resten av byrået.
Bidra i kundeteam sammen med kundeansvarlig, digital rådgiver, designere, utviklere og kreative team.
Ønskede kvalifikasjoner:
Høyere utdannelse innenfor økonomi eller markedsføring.
Operativ erfaring fra Google Ads, Google Analytics, Microsoft Advertising, og gjerne SA360.
Erfaring med verktøyene Ahrefs, Google Search Console, Screaming Frog, WebCEO eller lignende.
Kjennskap, interesse eller erfaring med SEO.
Analytisk og strukturert, med noe teknisk forståelse.
Erfaring fra annonsør eller byrå.
Sulten på videreutvikling og det å lykkes sammen.
Kreativ og løsningsorientert.
Atyp tilbyr:
Store muligheter for personlig utvikling.
Et godt, sosialt og kreativt arbeidsmiljø, hvor takhøyden er stor.
Lønn etter avtale. Gode pensjon og forsikringsordninger.
Betalt ferie i påske og romjulen.
Bursdagsfri.
Skikkelig digg kantine på kontoret sentralt på Grünerløkka.
For den rette kandidaten vil det være gode utviklingsmuligheter.
I Atyp har vi ingen avdelinger eller siloer, og vi ønsker at du også bidrar og utvikler god kompetanse i alle de digitale kanalene, med medierådgiving og i reklamefaget generelt.
Kontaktinformasjon:
For mer informasjon, ta kontakt med
André Thorsen, tlf: 997 17 427 / e-post: andre@atyp.no