«Musikaldokumentaren» fra Ylvis-brødrene fikk knalltall hos TVNorge.
«Musikaldokumentaren» fra Ylvis-brødrene fikk knalltall hos TVNorge. (TVNorge)

Knallpremiere for Ylvis og TVNorge midt under OL: «Stories from Norway» fikk nesten en halv million seere 

– Vanvittig sterkt, sier en fornøyd programdirektør Eivind Landsverk.

Nesten en halv million fikk med seg premieren på Ylvis-brødrenes nye serie, Stories from Norway, TVNorge mandag kveld. 

Det opplyser TV-selskapet i en melding tirsdag formiddag. 

– Vanvittig sterkt. Her ser vi OL-effekt, kombinert med to humortalenter av olympiske proporsjoner, sier programdirektør Eivind Landsverk i TVNorge og Discovery Networks.

 

BURN THE TOWER

Når innbyggerne på Hamar får vite at prislappen på stupetårnet har økt til 13 millioner kroner begynne de å bli LEI, og ønsker heler å SENKE HELE TÅRNET I MJØSA... Men hvordan skal man få tid til det? Premiere i morgen, mandag, 21.30 på TVNorge.

Posted by Ylvis: Stories from Norway on 18. februar 2018

 

OL-sendinger gir effekt

Discovery og TVNorge er midt inne årets to mest hektiske uker - med nye rekorder dag for dag fra Vinter-OL i Pyeongchang. Senest i helga var det milliontall for langrennsstafettene. 

Og når det drypper på vintersporten, renner det på andre planlagte satsinger og premierer:

– Dette føles som å ta en ny olympisk medalje. Gutta er så fantastisk flinke, og jeg har hatt så innmari trua på dette prosjektet, da er det deilig å se at folk gir Stories from Norway en sjanse. Vi ser en olympisk effekt på seertallene, det hjelper tydeligvis å promotere programmene våre i OL-sendingene. Men sånne seertall kommer likevel ikke av seg selv, sier Landsverk.

– Jeg tror faktisk også vi kan se høyere seertall neste uke. Jeg har aldri i mitt liv sett maken til en sånn unisont positiv respons på et program som jeg så på Twitter og Facebook i går. Så dette blir spennende, fortsetter programdirektøren.

Første episode av Stories from Norway hadde i snitt 479.000 seere, noe som ga en andel på 42,5 prosent i den kommersielle målgruppen, 15-49 år. Andelen blant totalbefolkningen, 12+, var 32,6 prosent.

 

Neste uke blir det Justin Bieber

Med programserien Stories from Norway har Ylvis-brødrene oppfunnet en helt ny TV-sjanger som har fått navnet «undersøkende musikal». Gjennom våren tar de for seg saker som sier noe om landet vårt og hvordan vi hører til i den store verden. 

Neste episode sendes på TVNorge mandag 26. februar, og omhandler det famøse Norges-besøket til Justin Bieber, som endte med at superstjernen avbrøt konserten sin på grunn av vannsøl og dro rett hjem til USA.

Første og andre episode er allerede tilgjengelig på strømmetjenesten Dplay helt gratis, opplyser Discovery.

 

Til toppen