Krisetall for TV 2 i august gjør at mediehuset fremskynder kutt-planer

Til tross for OL har det blitt en dårlig reklame-måned for kanalen. Det kan bety økt tempo i de omfattende kostnadskuttene.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Bergen (NTB): TV 2s reklameinntekter har sviktet i OL-måneden.

– Vi er veldig skuffet over reklameinntektene hittil i august, skriver sports- og nyhetsredaktør Jan Ove Årsæther i en intern epost.

Ifølge Dagens Næringsliv gjør de lave reklameinntektene under OL at det haster mer enn før med å gjennomføre kutt i kanalen.

Fra før av er det kjent at TV 2 skal kutte 350 millioner kroner i kostnader fram mot 2020.

– Dessverre er det slik at reklamemarkedet ikke har våknet helt etter sommerferien, og vi må være ærlige og si at vi er veldig skuffet over inntektene hittil i august. La oss håpe at den tredje målsettingen om tidenes start på den viktige høstsesongen reparer noe av dette, skriver Årsæther i en intern epost.

Han understreker at han er veldig fornøyd med at kanalen har nådd de redaksjonelle målene de hadde satt seg for OL.

Tirsdag ble det kjent at TV 2 utsetter presentasjonen av kutt- og strategiprosessen «TV 2 i 2020» med to uker.

Powered by Labrador CMS