– Dopesick på Disney er en soleklar «must see» for Adéle Cappelen Blystad, senior kommunikasjonsrådgiver i FINN.

#Påskepraten

Adéle gleder seg til påsken er over og hun kan komme på kontoret igjen: – FINN er generelt sett et utrolig morsomt sted å jobbe

– Og det er jo ekstra stas nå som man er tilbake på kontoret igjen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

KOM24 har stilt fem spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil anbefale andre å kose seg med denne påsken og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben.

I dag er det Adéle Cappelen Blystad, senior kommunikasjonsrådgiver i FINN, som svarer i påskepraten.

– Hva skal du gjøre denne påsken?

– I påsken skal jeg jobbe noen dager, før vi reiser opp på familiehytten til samboeren min på Skeikampen. Krysser fingrene for sol, skimuligheter, masse kvikklunsj og bålkos!

– Hvilke serier vil du anbefale andre å konsumere i påsken?

– Dopesick på Disney er en soleklar «must see». Ellers er jo Kastanjemannen på Netflix en skikkelig spennende - og skummel - krim, så den kan passe fint i påsken.

– Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?

– Det er faktisk litt vanskelig å svare på, da jeg har opplevd så utrolig mye morsomt i FINN, men det er klart at våre årlige kick offs pleier å være kjempegøy. For noen år siden var vi i Lofoten - det var helt magisk!!

Ellers skjer det alltid mye her i FINN. Vi er veldig gode på å feire og bygge opp rundt kulturen vår; FINN er generelt sett et utrolig morsomt sted å jobbe, og det er jo ekstra stas nå som man er tilbake på kontoret igjen.

– Hvordan vil du karakterisere kommunikasjonsåret så langt?

– Hittil synes jeg 2022 har vært et veldig interessant og innholdsrikt kommunikasjonsår. Blant høydepunktene så langt er andreplassen i Apelands omdømmekåring nå i mars (kun slått av Vinmonopolet) og da FINN ble kåret Norges mest bærekraftige varemerke av Sustainable Brand Index.

Å bevare FINNs gode omdømme, er en kjempeviktig del av oppdraget til alle medarbeiderne i FINN og ikke minst oss i kommunikasjonsavdelingen. Når det gjelder bærekraftsprisen, så viser det at vi virkelig klarer å etterleve misjonen vår om å hjelpe folk til å ta smartere valg for seg selv og samfunnet, så dette er vi også superstolte av!

– Hvordan blir resten av kommunikasjonsåret?

– Jeg kan dessverre ikke spå, men det jeg er ganske sikker på er at det kommer til å skje mye i verden, som også vil påvirke oss i FINN - og jobben vi i kommunikasjonsavdelingen skal gjøre.

Vi så det med pandemien, som førte til en enorm økning i nordmenns bruk av bruktmarkedsplasser/FINN, og ikke minst nå med krigen i Ukraina. Her lanserte vi i FINN nylig Hjerterom-tjenesten vår, hvor vi blant annet gjør det enklere for kommuner å finne boliger til leie for flyktninger. Håpet er å kunne videreutvikle denne tjenesten fremover, så vi kan gjøre det enda enklere for folk å hjelpe hverandre via markedsplassen vår.

I tillegg kommer det nok til å skje mye annet spennende, så vi får bare vente og se.

Powered by Labrador CMS