Slik så det ut da Lars Magne Sunnanå for to år siden varslet overgangen til innholdsmarkedsaføring. Her sammen med kollegene Ida Barth Anderssen og Oddrun Cecilie Svegarden.

Lars Magne Sunnanå går tilbake til journalistikken. Skal utvikle saker som vinner abonnenter

Gir seg som innholdssjef i Aftenposten Brand Studio for å jobbe med redaksjonell utvikling.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Vi leser stadig om journalister som går over til the dark side og skal jobbe med reklame.

Men det er også noen som går andre veien: Etter snart to år som innholdssjef i Aftenposten Brand Studio, går nå Lars Magne Sunnanå (35) tilbake til journalistikken.

Sunnanå har lang erfaring som journalist, og har blant annet vært avdelingsleder for økonomiredaksjonen.

Nå skal Sunnanå være ansvarlig for innholdsinnovasjon, i en ny avdelng for redaksjonell utvikling. Jobben heter "Ansvarlig for innholdsinnovasjon" og er i en ny avdeling for redaksjonell utvikling i mediehuset.

- Jeg skal jobbe med saker og konsepter som vinner og holder på abonnenter, gjerne løst på litt nye måter. Etter to år utenfor journalistikken har man jo noen ideer på blokken, sier Sunnanå.

I tillegg skal han jobbe med kompetanseutvikling og implentering av nye løsninger fra Schibsted.

 

Framsnakker innholdsmarkedsføringen

Forrige uke ble det kjent at Anders Ruud «går andre veien», fra redaksjonen til Brand Studio, som nå produserer innhold for alle Schibsteds norske abonnementsaviser.

Og Sunnanå er fornøyd med muligheten til å sende stafettpinnen videre, nå som han var klar for å bli journalist igjen.

Samtidig framsnakker han arbeidsgiveren de seneste åra, og satsingen på innholdsmarkedsføring:

- Det er blitt en del millioner til redaksjonene, null klager til PFU, flere faste jobber til unge talenter og et annonseprodukt som blir godt lest og står seg i konkurransen mot Facebook og Google, sier han.

 

Powered by Labrador CMS