Stian Lothe begynner som juniorrådgiver i kommunikasjonsbyrået Apeland. Katrine Lunke/APELAND

Lothepus-sønn nyutdannet og hjem fra USA: Stian A. Lothe (23) er ansatt som juniorrådgiver i Apeland

Han skal blant annet hjelpe byråets kunder med historiefortelling og kampanjer i digitale kanaler.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Stian A. Lothe - som forøvrig er sønnen til den mer kjente Leif Einar Lothe aka Lothepus - begynner i kommunikasjonsbyrået Apeland.

Han kommer fra studier i USA, der han har tatt bachelorgrader i statsvitenskap og i russisk. Lothe har også erfaring med kampanjearbeid, netthandel og omdømmebygging i sosiale medier, opplyser byrået.

Stian har selv også rukket å bli en kjent person, etter å ha blitt intervjuet flere ganger om farens sprell - blant annet i en video gjengitt av God Kveld Norge, sett 1,6 millioner ganger.

Det har også medført at han har fått nesten 64.000 følgereInstagram, noe Dagbladet har skrevet om.

– Dønn solid selskap

Om jobbskiftet, sier 23-åringen at han ser fram til å hjelpe sine oppdragsgivere med å fortelle historier som forandrer.

– Apeland er dønn solid og jeg tror på kjernen i det selskapet driver med. Jeg mener at alle har en interessant historie, det handler bare om å fortelle den på en måte som engasjerer, sier Stian Lothe.

Lothe har i studietiden vært på utveksling Yaroslavl, Russland og på universitet i Oxford, og behersker i tillegg til russisk, engelsk og norsk også fransk. 

– Apeland er et byrå med mye seniorkompetanse. Nå vil vi ha inn noen dyktige unge, og Stian er den første. Han har vist at han kan formulere budskap som sprer seg og har god forståelse for det nye medielandskapet, sier Ole Christian Apeland, administrerende direktør for Apeland.

Powered by Labrador CMS