Magne Lerø kjøper Dagligvarehandelen - og slår den sammen med Handelsbladet

Ukeavisen Ledelse overtar bransjeblad for dagligvarehandelen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Oslo (NTB): Medieselskapet Medier og Ledelse kjøper bransjeavisen Dagligvarehandelen. Selskapet eier også det konkurrerende Handelsbladet. Det melder Dagens Næringsliv.

Eier Magne Lerø forklarer at Dagligvarehandelen er vinneren på papir.

– Derfor er det dette merkenavnet som føres videre for papiravisen. Handelsbladet, som de siste årene har satset sterkere på nett og redusert avisutgivelsene, vil fortsette som en daglig nettavis. Ved å slå de to publikasjonene og redaksjonene sammen, vil vi stå sterkere i framtiden, sier han.

Dagligvarehandelen kommer ut ukentlig, mens Handelsbladet kommer ut på papir hver 14. dag.

– Hittil har man hatt to gratis nettsteder som har konkurrert om å legge ut nyheter. Nå blir det en endring på dette, sier Lerø til Dagens Næringsliv, og legger til at man også i dagligvarebransjen må regne med å betale for journalistikk.

(©NTB)

LES MER om salget på DN.no og Dagligvarehandelen.no.

Powered by Labrador CMS