MAI-BENTE PAULSEN er klar med ny satsing og nytt byrå for seg selv.
MAI-BENTE PAULSEN er klar med ny satsing og nytt byrå for seg selv. (Foto: Eivor Eriksen / Something Good)

FOLK

Mai Bente Paulsen har startet PR-byrået Something Good. Vil flytte fokus fra produkt til verdier

- Merkevarer som skal være konkurransedyktige, må være mer enn produktpushere. De må også være samfunnsaktører, sier hun.

Nylig etablerte Mai-Bente Paulsen PR-byrået Something Good AS, og hun melder at malingen knapt rakk å tørke på nye kontorer i Oslo sentrum før de første oppdragene tok av.

- Dermed måtte vi raskt gå fra enkeltpersonforetak til aksjeselskap, sier hun om etableringen. 

I styret for selskapet har hun fått med seg samboer Markus Lind, kjent fra reklamebyrået Good Morning.

Mai-Bente Paulsen (37) har bred erfaring fra både kommunikasjon, næringsliv og byråsiden, samt media: Hun har blant annet vært journalist i Dagsavisen, konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt i NSB - og ledet avdeling for selskapskommunikajson for MSLGroup.

- Jeg har bred kommunikasjonsfaglig bakgrunn og har sett faget både fra kundesiden og byråsiden. Det er en nytteverdi jeg ønsker å bruke til å bygge sterke merkevarer over tid, sier hun.

(Foto: Eivor Eriksen / Something Good)
(Foto: Eivor Eriksen / Something Good)

Og som navnet på selskapet antyder, handler det om å bygge PR rundt noe mer enn ren reklame og å pushe produkter.

- Vi lever i en tid hvor forbrukere kan velge fra øverste hylle av produkter og tjenester og dagens forbrukere er bevisste på valgene de tar. Forbrukeren ønsker å bli assosiert med merkevarer som står for noe bra og som gir noe tilbake til samfunnet. Hva vi som forbrukere ønsker å bli assossisert med har flyttet seg fra fra produkt til verdier, mener Paulsen.

- Virksomheter som klarer å vise nytteverdien sin i mer enn å være produktpushere vil bidra til å skille seg fra konkurrentene sine - og vinne kundenes hjerter, fortsetter hun.

Også i konkurransen om de klokeste hodene i arbeidsmarkedet, vil de også gå av med seieren, mener hun.

- Det er derfor ikke bare smart for samfunnet at virksomheter tar rollen som samfunnsaktører, det er også smart for bunnlinja. Det er en viktig rettesnor i alt Something Good leverer. Alle kan ikke gjøre alt, men alle kan gjøre litt!

Til toppen