Mark Pritchard, Procter&Gamble.
Mark Pritchard, Procter&Gamble. (Bilde: IAB)

ANFOs lesetips:

Mark Pritchard startet det digitale opprøret. Nå sier han igjen klart fra om hvordan mediebyråene og andre digitale aktører bør opptre framover

Les den og 5 andre gode artikler fra den siste uka!

  • Endret

ANFOs lesetips

ANFOs lesetips er vår nye spalte i samarbeid med Annonsørforeningen og direktør Jan Morten Drange. 

Han leser de fleste internasjonale fagnettsteder om reklame og markedsføring, og deler mange artikler blant annet på Linkedin

Hver uke oppsummerer Jan Morten noen av de beste, viktigste eller mest interessante artiklene i en anbefaling. 

Procter & Gamble og Mark Pritchard dro på mange måter i gang det digitale opprøret på kundesiden.

Vel ett år etter er Mark igjen frempå med tydelige meninger om hvordan både byråverdenen og de digitale aktørene bør opptre og organisere seg.

A good read!

 

Her er den og fem andre artikler du bør få med deg denne uka:

 

P&G slashes digital ad 'waste' by $200m in marketing pivot

Procter & Gamble, an industry bellwether as the world's largest advertiser, has called an abrupt halt to its ever-escalating digital ad spend by reducing its spend on the sector by $200m last year.

 

Vår australske venn Mark Ritson er en av vår internasjonale markedsføringsbransje sine tydeligste og kraftigste stemmer.

Her er han outspoken som vanlig om provisjoner, rabatter (det vi kaller kick back-avtaler) - og hvorfor man på død og liv skal selge så og så mye av visse kanaler. Er det så kundevennlig da?

'Junior buyers under pressure to fill digital quotas', Ritson learns - AdNews

Melbourne Business School professor Mark Ritson says he is aware of a media agency placing pressure on junior media buyers to hit quotas of digital media spend in their sales targets. Ritson made the comments in his latest column for The Australian, where he also revealed that digital media giants Google and Facebook offer far greater rebates than local media companies.

 

Er Facebook og Google sine dominerende posisjoner i ferd med å bli utfordret?

Bloomberg chief says pendulum of media dominance is swinging away from Facebook and Google

The "pendulum" of power in global media has finally started to swing away from Google and Facebook in a signal that their domination of global media is not guaranteed, says the chief executive of Bloomberg Media Group, the world's largest business and financial media organisation.

 

Litt mer i samme gate:

Numbers don't lie. But Google continues to obfuscate - Digital Content Next

People ask me why I think the "duopoly" conversation resonated so profoundly when DCN began to use the term in 2015. I think it's because publishers had long-sensed something was wrong with the widely proliferated and utterly misleading growth stats of digital advertising. They were ready for someone to call b.s.

 

Re-evaluating media. En undersøkelse gjort av Ebiquity for Radiocentre har den siste uken gått verden rundt. Ting er langt fra slik man agererer. Noen media er rett og slett oppskrytt effektmessig. Andre får alt for lite igjen ut fra hva de burde:

Mark Ritson: Marketers are clueless about media effectiveness - here's the proof

I always have a little sniff: who knows what has been uncovered and even if the sample is too small or the method highly incredulous, it always gives you an idea of the current marketing context to see who is researching what.

 

Les gjerne artikkelen under i lys av dem over. Det er ting i bransjen som bare må fikses. Nå!

Confessions of a media buyer: 'It's a game right now of how cheap you can be' - Digiday

For media buyers, the last few years have been rough. The days of 20 percent commission rates are over, with clients moving to a head count model that squeezes every last drop out of employees. Fees have dropped, and there is more scrutiny than ever.

Til toppen