Kommunikasjonssjef Geir Arne Bore i Røde Kors og byråleder Marte Ramborg i Spoon.
Kommunikasjonssjef Geir Arne Bore i Røde Kors og byråleder Marte Ramborg i Spoon. (Bilde: Spoon)

Marte Ramborg og Spoon skal produsere Røde Kors sine magasiner fremover: Geir Arne Bore ville heve kvaliteten

Røde Kors samler utvikling og produksjon av sine magasiner og publikasjoner hos innholdsmarkedsføringsbyrået Spoon.

Norges Røde Kors samler utvikling og produksjon av sine magasiner og publikasjoner hos Spoon, skriver selskapene i en pressemelding.

– Vi ønsker å effektivisere, samordne, digitalisere og samtidig heve kvaliteten. Vi samler all utvikling og produksjon av papirutgivelser i ett byrå for å få den beste løsningen, skriver kommunikasjonssjef Geir Arne Bore i Røde Kors i meldinga.

Spoon AS vant i konkurranse med ti andre tilbydere. Arbeidet har startet med utvikling av strategi og konsepter for dagens papirpublikasjoner.

 

Digitaliserer mer

Samtidig er det en prosess for å digitalisere mer av kommunikasjonen med givere, medlemmer og frivillige, forteller Bore:

– Røde Kors digitaliserer mer og mer av kommunikasjonen, men beholder også papirpublikasjoner til grupper hvor det treffer leserne best og hvor det gir størst effekt for hjelpearbeidet. Vi ønsker å heve kvaliteten på det vi fortsatt skal trykke for å treffe målgruppene bedre, og samtidig samkjøre og effektivisere produksjonen, sier Bore.

Byråleder Marte Ramborg i Spoon skriver i meldinga at Røde Kors er en fantastisk kunde å jobbe med:

– For det første er det dønn proffe kommunikasjons- og markedsfolk som vi nå jobber ut strategi og konsept sammen med. For det andre er det klart at et formål om å hindre og linde nød er lett å bli engasjert i, skriver Ramborg.

 

Papir og digitalt

Røde Kors har til nå brukt flere byråer og trykkerier på papirproduktene til medlemmene, ulike typer givere og frivillige i blant annet hjelpekorpsene.

Nå blir dette endret på i forbindelse med en ny kanal- og innholdsstrategi for den største humanitære organisasjonen i Norge, skriver de.

– Vi ønsker å få en mer helhetlig tilnærming i design og produksjon, samtidig som vi vil være tydeligere på hva vi skal oppnå med hvert produkt både på papir og digitalt, opplyser Bore avslutningsvis.

Til toppen