Matkanalen henter fra Dagbladet og Aller: Tom Fredrik Wille blir markedssjef for nisjekanalen

40-åringen blir salgs- og markedssjef for den nye nisjekanalen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

- Tom Fredrik Wille (40) har lang fartstid som kundeansvarlig og gode resultater fra mediesalg over tid, skriver TV-sjef Øyvind Lindøe i Matkanalen om den nye mannen på laget.

Han fikk mange søkere til stillingen, og ble svært fornøyd med hvem han traff:

- Det var spesielt viktig for oss å finne noen med digital erfaring og tyngde da flere av våre annonseprodukter vil bli digitale med tiden, sier Lindøe.

Wille har en mastergrad fra BI/Norges Markedshøyskole.

Ny kapital brukes til å investere i både egenproduksjoenr og nytt kvalitetsinnhold fra hele verden, sier han.

I starten av april skal kanalen igjen på Mipcom, messen for kjøp og salg av TV-innhold fra hele verden i Cannes, Frankrike. Matkanalens innkjøpssjef er Alyson Steinsrud, som har lang erfaring i denne bransjen.

- Tar tid å bygge

- Vi er innstilt på at det tar litt tid å bygge en posisjon, men stadig flere oppdager kanalen - og vi regner med at det vil vises på seertallene utover året, sier Lindøe.

Kanalen jobber også med muligheter for å etablere seg i Danmark.

Lindøe melder videre om god fart på kommersiell side for kanalen:

- Forøvrig er årsavtaler med Bama og Meny (Norgesgruppen) på plass, samt hyppige kampanjer fra merkevarer som Tine, Fjordland og Matprat som er viktig for oss for satsningen fremover, sier han.

Powered by Labrador CMS