Deler av vinnerteamet: Christine Innstrand (f.v.), Hanna Rolland Sverdrup og Lena Ryde Nord.
Deler av vinnerteamet: Christine Innstrand (f.v.), Hanna Rolland Sverdrup og Lena Ryde Nord.

Med en lokal kampanje for Sparebankstiftelsen vant Geelmuyden Kiese årets andre runde i «Tett på»

- Lokal forankring gir mye engasjement, sier prosjektleder Lena Ryde Nord. Det ga også seier i Amedia Markeds reklamekonkurranse for andre tertial.

Geelmuyden Kiese vant nylig Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett På» for 2. tertial 2017. Byrået vant med en reklamekampanje for Sparebankstiftelsen DNB, melder Amedia tirsdag.

«Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i samkjøringne Amedia Markeds lokale medier. Hvert tertial kåres en vinner – i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt.

Sparebankstiftelsen DNB er en stiftelse som gir bidrag til allmennyttige formål - ofte innenfor kultur - og finansieres gjennom en særdeles lønnsom eierpost i DNB.

Og ja, det er altså den samme stiftelsen som i sin tid kjøpte Amedia - og opprettet Amediastiftelsen som ny eier av aviskonsernet. Sparebankstiftelsen DNB er med andre ord ikke eier av Amedia, men stiftelsens direktør André Støylen er fortsatt styreleder i konsernet. 

 

Brukte lokale prosjekter

Formålet med kampanjen var å inspirere til flere søknader fra lokalsamfunn i Østfold.

Annonse på trykk i Fredriksstad Blad.
Annonse på trykk i Fredriksstad Blad.

- I kampanjen ønsket vi og Sparebankstiftelsen DNB å inspirere gjennom å vise frem flotte, lokale prosjekter som har fått midler tidligere, sier Lena Ryde Nord, prosjektleder i Geelmuyden Kiese.

For å forankre historiefortellingen lokalt i Østfold tok byrået utgangspunkt i to virkelige, lokale prosjekter i Trøgstad og Fredrikstad.

- De ville ikke bare fortelle om tiltaket som er støttet, men vise gleden og fellesskapet tiltaket har skapt. En søknad om materialer til en badebrygge har blitt til en populær samlingsplass for lek og moro, og en søknad om nye instrumenter har blitt til et band hvor lokal ungdom får oppleve å mestre noe helt nytt, skriver Amedia Marked om vinneren. 

I juryens begrunnelse står det følgende: «Sparebankstiftelsen DNB viser prosjekter de har gjennomført på en enkel og effektiv måte. En fin måte å bruke lokalavis på. Gratulerer».

- Vi er veldig fornøyde med kampanjen, og ser at lokal forankring gir mye engasjement. Og så er det veldig kjekt å vinne «Tett På», sier Lena Ryde Nord.

 

Kjemper om New York-tur

Vinnerkampanjen ble publisert i Fredriksstad Blad og Smaalenenes Avis.

Bak vinnerkampanjen stod følgende team:

  • Hanna Rolland Sverdrup og Mads Bergstrøm (kreativt team)
  • Christine Innstrand (performance Manager), Lena Ryde Nord (prosjektleder), Vetle Majgren Uthaug (grafisk designer) og Hans Geelmuyden (senior partner og sjef i GK). 

I juryen sitter juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S & B-N, Pia Ølstad fra SMFB og Vegard Kvalvaag fra Amedia Marked.

Årets vinnerteam kåres blant de tre tertial-vinnerne, og blir premiert med en tur til New York og ad:tech-konferansen i 2018. Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten 2018.

Til toppen