MediaPuls 123: Derfor valgte Amedia samarbeid med Google foran Schibsted - vi snakker med Are Stokstad

PODKAST: Amedia valgte Google, og skrota Schibsted. The New York Times er ute med ny rapport om deres digitale retning. Internett er snart den største reklamekanalen. Og Google+ satser på nytt!

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det tok lang tid, men satt kanskje ikke så langt inne, for Amedia syntes det var til slutt svært enkelt å gå for annonseplattformen til Google.

Samarbeidsprosjektet mellom de norske mediehusene Schibsted, Polaris Media og Amedia startet i 2015, men først nå bestemte Amedia seg. De valgte å følge hjernen og ikke hjertet.

I 2014 ble den interne medierapporten fra The New York Times «lekket». Marius har lest gjennom den ferske 2017-rapporten, og er ikke sikker på om han er imponert eller ikke.

Mediebarometeret for 2016 er klart. Papir taper, og nettet vinner. Og i løpet av 2017 er sannsynligheten stor for at det internett blir større enn TV, og dermed størst av alle reklameflater. Pihl-indeksen foreligger også, og bekrefter papir-nedgangen i kilo.

Hva mer i ukas episode? 12 år gamle Katelyn Nicole Davis tok sitt eget liv på Facebook. Google+ satser på nytt. Facebook planlegger å investere 3 milliarder dollar på VR-teknologi, og slutter å betale publisister for å legge ut Live-video. Og Hans-Petter oppfordrer alle influencere å være stolte av sine annonsører. 

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn RadioGoogle Play Music eller iTunes. Eller via RSS-feed!

Nyttige lenker:

 

Takk for at du lytter til MediaPuls

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på iTunes. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

  

Powered by Labrador CMS