PÅL NISJA-WILHELMSEN, innovasjonsdirektør i Nettavisen.
PÅL NISJA-WILHELMSEN, innovasjonsdirektør i Nettavisen. (Arkivfoto: Gard L. Michalsen, arkivfoto)

MediaPuls 132: Snapchat tar nyhetsproduksjon tilbake til steinalderen

PODKAST: Nettavisen takket nei til Snapchat. Facebook vil redde verden. Yngre vil ikke betale for nyheter, men VG er viktigere enn sosiale medier.

  • Endret

Facebook er snart internett. Mark Zuckerberg har oppdatert selskapets eksistenserklæring. Vi diskuterer manifestet til Mark, og sitter igjen med en følelse av Minority Report, digitalt FN og verdens herredømme.

Vi har besøk av direktøren for forretningsutvikling i Nettavisen, Pål Nisja, for å diskutere hvorfor de takket nei til Snapchat.

I «sosiale medier siden sist»-spalten er vi innom Ipsos sin Social Media Tracker for fjerde kvartal 2016. Facebook forhandler om lisensieringsavtaler for musikk, og ruller ut både Stories og ledige stillinger.

Og i motsetning til våre øvrige nordiske venner, er nyheter – og herunder VG – viktigere enn både sosiale medier og epost.

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn RadioGoogle Play Music eller iTunes. Eller via RSS-feed!

 

Nyttige lenker:

Takk for at du lytter til MediaPuls

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på iTunes. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

Til toppen