Podkast:

MediaPuls 191: Kommer ordet «reprise» til å forsvinne? Vi spurte to barn som ikke skjønte hva det betyr

NRK får kjeft for å være for flinke. Vi kjefter på de som bruker sleipe markedsføringsmetoder. Reprise vil forsvinne. Og medieledere tenker for kort.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Future Today Institute har sluppet “The Global Survey On Journalism’s Futures”. En rapport som baserer seg på undersøkelser fra hele verden både i mediebransjen og folks oppfatning av mediebransjen. Stort sett optimisme i mediebransjen på kort sikt, men svært få tenker langsiktig er fasiten.

Hans-Petter tror ordet reprise snart er borte fra vårt vokabular, selv om det dukket opp et par ganger i løpet av uken som gikk.

Journalistene i Dagens Næringsliv har hentet frem spaden og gravd frem at NRK legger ut videoinnhold på YouTube og Facebook. Dette vekker harme både hos andre i mediebransjen, og i politiske kretser. Marius mener det er noe fullstendig ulogisk med hele saken.

Vi diskuterer uetiske, umoralske og direkte sleipe markedsføringsmetoder. Metoder som kan slå hardt tilbake.

I sosiale medier siden sist, ser vi nærmere på;

  • Slik oppretter du svarteliste for Facebook Audience Network
  • Instagram tilbyr netthandel rett i appen
  • LinkedIn lanserer nye verktøy for bedrifter
  • Google advarer mot usikre nettsider

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn RadioGoogle Play Music eller Apple Podkaster. Eventuelt via RSS-feed!

Nyttige lenker: 

Takk for at du lytter til MediaPuls

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på Apple Podkaster. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS