Podkast

MediaPuls 194: Latskap gir digitalisering. Reklamen flytter seg. Og Hegnar satser på papir

Medietrender står i fokus i denne episoden. Og omsider kommer Aftenposten med sin personaliserte forside.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Medietrender står i fokus i denne episoden. Under Aftenpostens teknologikonferanse 16. oktober annonserte redaktør, Espen Egil Hansen, at Aftenpostens forside blir personalisert. Estlands president forklarte hva som motiverer mest av alt når det kommer til digitalisering, og pressestøtten ble fordelt.

Forbrukerrådet bekrefter det samme som Zynk gjorde for kort tid siden; norske ledere og selskaper er i stor grad «frakoblede og utilgjengelige».

Nettavisen splittes opp mellom Egmont og Amedia, mens vi fortsatt venter på en større konsolidering i mediebransjen.

I sosiale medier siden sist, ser vi nærmere på;

  • The Replika – chatboten som blir deg
  • SoMeStatus lar deg analysere et begrenset utvalg av Facebook-postene dine
  • Facebook har kjøpt kompliments-appen tbh
  • Snap starter filmstudio med TV-gigant for å lage serier

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn RadioGoogle Play Music eller Apple Podkaster. Eventuelt via RSS-feed!

Nyttige lenker:

Takk for at du lytter til MediaPuls

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på Apple Podkaster. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS