Fra TV-toppmøtet under Nordiske Mediedager mai 2018.
Fra TV-toppmøtet under Nordiske Mediedager mai 2018. (Foto: Thor Brodreskift / Nordiske Mediedager)

Podkast

MediaPuls 252: Vi oppsummerer Nordiske Mediedager og Facebooks F8-konferanse

Annonsørene har for alvor begynt å snu ryggen til TV-kanalene. Nordiske Mediedager er noe så sjeldent som en norsk konferanse med internasjonal standard. Og Facebook leverte varene under F8-konferansen.

I fjor opplevde vi at annonsering gjennom sosiale medier overgikk avisene. I tillegg var internett for første gang en større annonsekanal en TV. Ny undersøkelse viser at annonsørene for alvor har snudd ryggen til TV-reklame, noe som betyr at annonsørene må lage bedre innhold for internett og betale mer for at du og jeg skal se det. 

Feiret seg selv i Bergen

Mediebransjen har vært i Bergen og feiret seg selv. Marius er imponert over det faglige innholdet og arrangementet som sådan. Ikke like imponert over Kulturministeren og medielederne.

F8

Mark Zuckerberg var i godt humor og slapp utviklerne inn på plattformen igjen. I tillegg ga han alle som var tilstede hver sin Oculus Go, i ekte Oprah Winfrey-stil. Facebook skal satse på dating og vil la alle få anledning til å slette sin historikk.

Sosiale medier siden sist:

  • Halvparten av barn og ungdom leser nyheter gjennom sosiale medier
  • Snapchat sliter som aldri før

 

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn RadioStitcher RadioGoogle Play MusicOvercast eller Apple Podkaster. Eventuelt via RSS-feed!

 

 

Takk for at du lytter til MediaPuls

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på iTunes. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

Til toppen