(Illustrasjonsbilde)

MediaPuls: For 20 år siden trodde Carat at internett ikke ville slå an. Nå tror de at telekom vil disrupte Facebook og Google

PODKAST: Men er det snakk om disrupsjon, innovasjon eller bare konkurranse?

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Digital synlighet gjennom søk blir bare viktigere og viktigere. Det gjelder både for å skaffe kunder på kort sikt, men også for å bygge opp merkevaren til å ta eierskap i et tema. Ikke bare for navnet eller egne varer. Enkelte er gode, andre ikke.

Carat tror at telekom-bransjen vil disrupte markedet til Facebook og Google. For 20 år siden trodde de ikke at internett ville bli et reklamemedium. Vi er ganske sikre på at telekom-aktører som Telenor og Verizon vil utfordre både Facebook og Google, men ikke minst tradisjonelle mediehus. Og telekom-aktøren Verizon er kanskje på vei mot noe helt nytt, med deres investering i Renovo som jobber med autonome biler.

Vi ser nærmere på resultatene til Amazon, Alphabet og Twitter.

I spalten sosiale medier siden sist kommer vi blant annet innom;

  • Instagram vokser med 25 millioner nye brukere hver måned
  • Snapchats vekst har falt med 82%
  • Facebook lar deg lage A/B-annonser
  • Nå kan du reklamere i Facebook Messenger
  • LinkedIn passerer 500 millioner brukere, og
  • kommer LinkedIn med målrettede annonser.

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn RadioGoogle Play Music eller iTunes. Eller via RSS-feed!

Nyttige lenker:

 

Takk for at du lytter til MediaPuls

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på iTunes. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

 

Powered by Labrador CMS