MediaPuls: Nå kommer beacons til din favorittbutikk. Vi snakker med Kjartan Slette og Unacast

PODKAST: Analytikere forventer enorm vekst. Vi snakker med en av dem som står bak «nettvardene».

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Halvparten av retailere vil ha beacons i løpet av 2016. 400 millioner vil ha det på verdensbasis i løpet av 2020. Og nesten alle vil få det via norske Unacast.

Har du hørt om beacons? Eller nettvarder? Analytikere verden over forventer enorm vekst, og da kanskje spesielt innenfor retailbransjen.

I Norge har vi flere aktører som har utmerket seg spesielt innenfor denne kommunikasjon- og markedsføringsteknologien, og den mest kjente aktøren og personen her til lands er nok Kjartan Slette fra Unacast.

Kjartan kommer fra det norske musikk-strømme-selskapet Wimp – nå Tidal – og startet opp som gründer av Uncast i 2014.

På rekordtid har Unacast blitt verdens største nettverk av proximity-selskaper, som vil bestå av over 100 globale leverandører av proximity-data i løpet av 2016.

Ideen til Unacast kommer fra et ønske om å skape en mer personlig kommunikasjon mellom bedrifter og kunder, både online og offline – og det er nettopp her beacons kommer inn.

Foruten å være medgründer og Chief Operating Officer av Unacast, er Kjartan også medgründer av MashUp og fast gründer-skribent hos Dagens Næringsliv sin gründerseksjon; DN Gründer.

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/246257412" params="color=ff5500" width="100%" height="166" iframe="true" /]

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård-Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS