Nathalie Eyde Warembourg og Mats Theie Bretvik i gang med forbredelser.
Nathalie Eyde Warembourg og Mats Theie Bretvik i gang med forbredelser. (Foto: Stig Jøssund)

FOLK

Mediebyrået Maxus sender Mats ut i verden

Byrånettverk med 70 kontorer verden rundt lanserer nytt utvekslingsprogram - for å lære av hverandre.

Denne våren lanserer mediebyrået Maxus et globalt utvekslingsprogram, åpent for alle ansatte i hele nettverket.

- Programmet «Global Exchange» skal oppfordre til læring på tvers av kulturer, markeder og landegrenser, og går ut på å sende noen heldig utvalgte på et to ukers utvekslingseventyr, heter det i en melding fra byrået.

Med over 2.700 ansatte på 70 ulike kontorer i 55 forskjellige land, er Maxus et globalt og raskt voksende nettverk.

Utvekslingsoppholdet oppfordrer til kunnskapsdeling, og deltakerne har som hovedoppgave å dele erfaring hjemmefra, samt å ta med seg lærdom fra vertslandet. Ifølge Maxus skal programmet «tilrettelegge for et bredere globalt perspektiv og oppfordrer til forstå den lokale kulturen og dele initiativer».

- Maxus Global Exchange-programmet er en unik mulighet for å lære å kjenne andre mennesker og kulturer, skape vennskap og dele erfaringer, sammen i nettverket vårt, sier administrerende direktør Nathalie Eyde Warembourg i meldingen.

Forrige uke ble det klart at Mats Theie Bretvik ble den heldige utvalgte fra Oslo, men internt er det fortsatt spenning rundt hvor han eventuelt skal og hvem kommer til gjengjeld på besøk til Norge.

Programmet er nemlig tenkt for nysgjerrige og eventyrlystne ansatte. Ingen vet på forhånd hvor de skal reise. Mats, og resten av det norske Oslo kontoret, er derfor i gang med å vedde hvilke av byråets kontorer som er med.

- Jeg er veldig takknemlig for at jeg fått muligheten til å delta på dette, og det jeg gleder meg aller mest til er å bli kjent med menneskene og kulturen! Jeg er veldig spent på hvor jeg havner, men er overbevist om at det kommer til å bli vanvittig kult uansett!, sier Mats Theie Bretvik.

Til toppen