Praktisk undervisning på Høgskulen i Volda.

Mediefolk vil lære mer: 84 søkere til ny praktisk mastergrad i Volda

- Vi hadde kanskje drømt om slike tall, men ikke turt å tro på det, sier dekan Audhild Gregoriusdotter Rotevatn.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Høgskulen i Volda starter i høst opp en ny mastergrad som har fått navnet «Master in Media Practices», og melder mandag om gode søkertall

Hele 81 personer ønsket å begynne på utdanningen i høst, og av dem har 38 søkere fått tilbud om plass. 34 har takket ja til studieplassen. 

– Det er vi svært fornøyd med. Vi hadde kanskje drømt om slike tall, men ikke turt å tro på det, sier dekan ved Avdeling for mediefag, Audhild Gregoriusdotter Rotevatn, i en melding på høgskolens nettsider

Dekan ved Avdeling for mediefag, Audhild Gregoriusdotter Rotevatn.

Ifølge skolen skal mastergraden «gi avansert kunnskap om mediebransjen og spesialisert innsikt i et avgrenset område av feltet, som for eksempel journalistikk, kommunikasjon, animasjon, produksjon eller design».

– Det er de praktiske sidene som vil skille den fra andre mediemastere i landet. Det er også den praktiske medieutdanninga Høgskulen i Volda er kjent for, og det ønsker vi å bygge videre på, sier Rotevatn og legger til:

– Mediebransjen er i store omveltninger og søkertallene viser at er det behov for denne masterutdanninga. Jeg vet at folk har venta på at det skal komme tilbud om en master for flere av mediefagene. PR, kommunikasjon og media- og animasjonsstudentene våre har som et eksempel ikke hatt noe tilbud om masterutdanning tidligere.

Blant de nye studentene er det en variert blanding av unge nyutdannede og kandidater med lang yrkeserfaring. 10 av de 34 som har takket ja til studieplass er internasjonale studenter, fra land som Cuba, Kasakhstan, Pakistan og Danmark

Powered by Labrador CMS