Lonely Planer har blitt kjent som verdens største reiseguide

Mediegigant kjøper Lonely Planet

Tror på reiseboom etter korona.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det amerikanske medieselskapet Red Ventures meldte onsdag at de kjøper reisemedieselskapet Lonely Planet. Selskapet har de siste årene blitt sett på som verdens største reiseguide.

–  Mens reisebransjen opplever en enorm nedgang, tror vi at den vil komme sterkere tilbake enn noen gang, og ingen merkevarer representerer magien til den moderne utforskeren bedre enn Lonely Planet, sier administrerende direktør i Red Ventures, Ric Elias i en pressemelding.

–  Ved å bli med i vår reise-portefølje, posisjonerer Lonely Planet oss til å revolusjonere turen for reisende, og hjelper flere med å oppdage og bestemme hvor de skal dra, hvordan de kommer dit og hva de skal gjøre når de ankommer, legger han til.

Selskapene ønsker ikke å gå ut med summen på oppkjøpet.

Lonely Planet har siden 1970-tallet solgt mer enn 150 millioner reiseguider og har over 186 millioner lesere årlig gjennom reisenettstedet. Lederteamet fra selskapet blir med over til Red Venture, med unntak av CEO Luis Cabrera, som blir igjen hos den tidligere eieren NC2 Media.

Selskapene legger til at alle ansatte fra Lonely Planet blir med inn i Red Ventures, som fra før har over 3500 ansatte på fem kontinenter.

Red Ventures kjøpte også i oktober teknologiavisen CNET Media Group, og har med oppkjøpene et mål om å endre måten forbrukere velger reisemål med personlig tilpasset digitalt innhold.

Powered by Labrador CMS